Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Har ingen lyd.


Anbefalte innlegg

Jeg formaterte C: disken for noen uker siden, og alt gikk bra. Er bare èn ting som ikke fungerer som det skal etter formateringen; lyden. Jeg har prøvd flere drivere, nye og gamle versjoner av både SoundMax og Realtek AC'97. Ingenting... Når jeg har installerer SoundMax får jeg opp lydikonet osv, men ingen lyd ut.

Hvis jeg samtidig installerer Realtek AC'97 skjer det ett eller annet under installasjonen.

Rett før linjen har gått ut (rett før installasjonen er ferdig) restarter PCen. Det kommer opp en blå skjerm med mye tekst på. Husker ikke i farta hva som står der.

 

Jeg lurer på; Hvilken driver er den rette? - og hvordan skal jeg få lyd? Er avhengig av å høre musikk gjennom PCen.

 

 

Hovedkortet mitt er et Asus P4P800.

 

Har prøvd SoundMax-driveren som Asus har på hjemmesiden, men får ingen lyd av den...

 

Takker på forhånd for alle svar.

 

Mvh Patrick

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg formaterte C: disken for noen uker siden, og alt gikk bra. Er bare èn ting som ikke fungerer som det skal etter formateringen; lyden. Jeg har prøvd flere drivere, nye og gamle versjoner av både SoundMax og Realtek AC'97. Ingenting... Når jeg har installerer SoundMax får jeg opp lydikonet osv, men ingen lyd ut.

Hvis jeg samtidig installerer Realtek AC'97 skjer det ett eller annet under installasjonen.

Rett før linjen har gått ut (rett før installasjonen er ferdig) restarter PCen. Det kommer opp en blå skjerm med mye tekst på. Husker ikke i farta hva som står der.

 

Jeg lurer på; Hvilken driver er den rette? - og hvordan skal jeg få lyd? Er avhengig av å høre musikk gjennom PCen.

 

 

Hovedkortet mitt er et Asus P4P800.

 

Har prøvd SoundMax-driveren som Asus har på hjemmesiden, men får ingen lyd av den...

 

Takker på forhånd for alle svar.

 

Mvh Patrick

8147999[/snapback]

 

 

hadde samme problem med asus hovedkort for ca 2uker sia.. strevde me å finne drivere i flere timer på internett.. intet skjedde..så skjekka jeg biosen og der sto lyden av! :nei: prøv det du;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...