Gå til innhold

GeIL eller OCZ? Sett eller to single moduler?


johanf

Anbefalte innlegg

Onsdag og torsdag dumper det ned litt RAM i postkassa mi.

Først, to moduler av typen Geil 1GB DDR2 PC6400 800MHz Ultra.

Dernest ett sett av typen OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Channel (alternativ link).

 

Dette skal parres med en E6600 og et P5B. At systemet skal kjøres i Dual Channel, er vel en nobrainer. Regner med det øker ytelsen betraktelig. De to single modulene kan selvsagt kjøres i Dual Channel, dersom hovedkortet ikke er for kresent.

 

Så til spørsmålene - Hvilke moduler ville DU valgt, og hvorfor? Tror du det ene settet vil klokke bedre enn det andre? Dersom GeIL modulene funker fint i Dual Channel på SPD-hastighet, vil overklokking kunne resultere i at Dual Channel ikke funker?

 

Jeg er litt rådvill med hvilke jeg skal beholde. :ermm:

 

Jeg har ikke noe særlig erfaring med overklokking, men skal prøve litt uansett hvilke moduler jeg beholder. Vet ikke om jeg har lyst å prøve overklokking av det settet jeg skal returnere, i tilfelle det skjer noe uforutsett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte et sett med to slike Geil brikker, har ikke hatt noe problem av noe slag med de.

Mange liker OCZ, men jeg synes ikke merket er noe man burde ta hensyn til her.

Jeg mener du bør kjøpe Geil sine brikker i dette tilfellet, fordi de både er billigere OG har lavere timings orginalt, noe som som regel er et godt tegn hvis du skal overklokke.

Har kjørt mine brikker på godt over 1GHz, men har ikke testet hvor det stoper opp. Så med mindre du skal fasekjøle HK og CPU trenger du ikke noen bedre brikker ;)

Lenke til kommentar
Kjøpte et sett med to slike Geil brikker, har ikke hatt noe problem av noe slag med de.

Mange liker OCZ, men jeg synes ikke merket er noe man burde ta hensyn til her.

Jeg mener du bør kjøpe Geil sine brikker i dette tilfellet, fordi de både er billigere OG har lavere timings orginalt, noe som som regel er et godt tegn hvis du skal overklokke.

Har kjørt mine brikker på godt over 1GHz, men har ikke testet hvor det stoper opp. Så med mindre du skal fasekjøle HK og CPU trenger du ikke noen bedre brikker ;)

8167440[/snapback]

 

Finn ut hva slags minnechips som sitter på de forskjellige brikkene (sjekk rundt på nettet, flere lister der ute). Det du er på utikk etter en micron d9-chips, såfremt du skal klokke.

Lenke til kommentar

Vel, klurete NetShop klarte å sende to GeIL 1GB sett (altså, totalt 4x512MB) og det er ikke aktuelt. Det spesifiserte jeg også over telefon når jeg snakket med ordrebehandler.

 

Jeg skal ikke klokke allverden, og tar det egentlig ikke så tungt. Brikkene er innkjøpt og er i bruk, det spiller liten trille nå egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...