Gå til innhold

Emulatorer til PC.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på hvor jeg kan finne supernintendo eller nintendo 64 emulator til PC. Jeg fikk skikkelig lyst til å spille Super Mario igjen. Har Pad til pc'en så tenkte det kunne vært skikkelig moro å prøvd det igjen.

Men:

Er dette lovlig?. Hvis ja, hvor og hvordan gjør jeg?.

På forhånd takk. :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

En emulator er vel ikke ulovlig (i seg selv) sålenge den ikke inneholder firmware/bios/rom

-http://www.emuhq.com/ er en god side for hjelp

har man lov å bruke en emu for å spille spillet på pc (for bedre bilde/oppløsning) hvis man har orginal spillet fra før ?

edit..beat me to the punch

Endret av mago
  • 2 uker senere...
Skrevet

Noen som har noen linker til der man pleier å finne sånne emulatorer til PS1? (ja, for det finnes vel ingen brukende til PS2 enda?)

Jeg prøvde litt selv for ei god stund sida, men fikk det ikke til å funke. Er det noen spesielle programmer man må ha, eller? Er det noen her som faktisk har fått det til å funke, og som kan gi en detaljert forklaring av åssen jeg skal gjøre det? Får man bruk for de PS1-platene man har?

Er ikke så veldig god på sånne ting, data generelt, så det må være noen tålmodige personer som hjelper til, for jeg kommer sannsynligvis til å stille et tilleggsspørsmål eller to. Må ha det inn med teskje :ermm:

Skrevet

Hvis jeg husker korrekt så må du ha en BIOS til PS1-emulatorer, hvis du skal skaffe den lovlig må du kopiere BIOS'en fra konsollen over til datamaskinen din, men jeg tror ikke dette er lov heller.

Det er masse misforståelser med ROMS, noen sier de er lovlige så lenge du har kjøpt spillet originalt, noen sier du kan laste ned ROMS uten å eie original-spillet, men da må du slette ROMMEN etter èn dag, og noen sier at det ikke er lovlig i det heletatt.

Jeg vil anbefale deg å søke litt på Google, men da du være forsiktig med hva du kommer inn på, mye dritt på warez-sider. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...