Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreen etter formatering.


Anbefalte innlegg

Ja, det har seg sånn at for en stund siden, kanskje to-tre uker, bestemte jeg meg for å formatere PCen. Det gikk rimelig bra helt til jeg fant ut at CDen jeg installerte fra manglet absolutt alle tenkelige drivere, for de mest grunnleggende ting.

 

Så fikk jeg installert drivere, og oppdatert BIOS, lastet ned SP2 og alt burde gått bra. Men det gjorde det altså ikke. PCen tok til å bluescreene og komme med skumle feilmeldinger i event loggen for systemet. Jeg gikk tilbake til opprinnelige BIOS og det ser ut til at disk-relaterte meldinger forsvant fra event loggen. Men den kommer fortsatt med system error, som sier "A blue screen ( Stop error ) was reported.", ja ja, jeg visste jo det.

 

Nå vet jeg ikke om det er relevant ( Jeg mener jeg leste noe om det, men det kan ha vært urelatert ). Men det ser ut til at dette som oftest skjer .. Ja.. Det virker som dem som oftest skjer når jeg sitter i World of Warcraft med Opera/MSN oppe. Det skjer (tilsynelatende) ikke med andre spill/programmer. Det kan jo være en tilfeldighet akkurat det men.. Jaja. Nå vet du omtrent like mye som meg.

 

Vet du noe jeg ikke vet? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gjør følgende:

 

start windows XP installasjonen, når du kommer til første vindu velger du E eller R for repperasjon, så velger du Windows installasjon som du vil repparere etterfulgt av admin passord, så skriver du "Chkdsk /r".

 

 

når den er ferdig og den eventuelt har repparert Windows, skriv "exit" og trykk <Enter>.

 

 

om det kommer uoprettelige feil, er harddisken på vei til og ta kvelden.

Lenke til kommentar

Nei, det betyr det ikke. :ermm:

 

Nå kan det faktisk hende jeg klarte å løse problemet mitt ved å løse et annet problem, men det er litt vanskelig å si ettersom at.. Ja, jeg har "løst" det før, uten at det egentlig ble løst. Hvis det ikke skjer noe på en stund skal jeg nok huske å sette "LØST". Det skal være meg en glede!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...