Marvil Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 (endret) Oljede filter kan gi trøbbel med LMM, ja.. En jeg kjenner har/hadde problemer med dette på sin S3, og alle skyldte på alle. Møller skyldte på filteret, LMM-produsenten skyldte på filteret, mens et tuningfirma mente at den originale LMMen i disse bilene var generelt dårlig. Ikke enkelt å finne utav, men det anbefalte er vel å finne et uten olje ellerno, dersom LMMen får problemer? Endret 15. mars 2007 av Marvil
trra Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Hmm, vel, bilen var bare halvannet år gammel når jeg satt det i, så det burde vel ikke være problemer med LMM fra før? Ante ikke at man skulle la det stå et døgn å trekke, dog. Men det skrives jo også en del om at mange av filterene skaper problemer med LMM. På verkstedet mente de bestemt det var filteret jeg hadde satt i som var årsaken. Ser det er 3 forskjellige universale Apexi kits på greenline; 80-43, 75-90 og 70-43 . Hvordan finner en lite bilkynding person ut hvilket man skal ha, og er det enkelt nok installere uten betydelige kunnskaper? 8160534[/snapback] Å sette filteret til tørk(bad med varmekabler f.eks) kan være lurt. Er nok av bileiere som ødelagt lmm uten kn filter og mange som har kjørt lenge med kn uten noe som helst problemer. Så et intervju med en fyr fra KN, han sa de hadde mottat 250-300 klager på LMM av 5millioner solgte kn filter. I halvparten av disse tilfellene var LMM sannsynligvis ødelagt før man satt i KN filteret.
SilentNET Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Hmm, vel, bilen var bare halvannet år gammel når jeg satt det i, så det burde vel ikke være problemer med LMM fra før? Ante ikke at man skulle la det stå et døgn å trekke, dog. Men det skrives jo også en del om at mange av filterene skaper problemer med LMM. På verkstedet mente de bestemt det var filteret jeg hadde satt i som var årsaken. Ser det er 3 forskjellige universale Apexi kits på greenline; 80-43, 75-90 og 70-43 . Hvordan finner en lite bilkynding person ut hvilket man skal ha, og er det enkelt nok installere uten betydelige kunnskaper? 8160534[/snapback] Du bør finne et filter som har attachement pipe størrelse som er så nært bilen din som mulig. Så hvis du har 4cm i diameter bør du velge det første eller det siste da disse har 4,3cm diameter på røret du skal feste mot "bilen", mens det andre tallet sier noe om størrelsen på selve filteret. Har du god plass?
Raapys Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Har ikke målt enda hvor stort det er i diameter. Hele luftfilter greiene ser slikt ut fra før: Det er vel forholdsvis stor plass når den orginale boksen er fjernet? Det er for TDI, dersom dette utgjør noen forskjell. Nyskjerrig på om det kan gi noe bedre ytelse, særlig i kombinasjon med tuningprogrammet.
Tore Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Ser det er 3 forskjellige universale Apexi kits på greenline; 80-43, 75-90 og 70-43 . mm... altså de regner med at filter mellom 70mm & 80mm passer på din bil... (indre diameter på gummiflensen som skal tres over alurøra til luftinntaket... som da kanskje er 3"(76mm).. Jeg hadde vel tatt 75-90, 90 høres størst ut... Men hør med forhandler, de vet hvordan det ser ut å hva det er plass til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå