Gå til innhold

Hvordan bevare bibliotekinformasjon i Quicktime?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Jeg skal i løpet av denne uken slette hele harddisken min og installere alt på nytt. Per dags dato har jeg en veldig stor musikksamling i Quicktimebiblioteket mitt som jeg har brukt veldig mye tid på å katalogisere. Jeg lurer da på om den informasjonen jeg redigerer på musikkfilene i Quicktime lagrer seg i Quicktime eller på musikkfilene selv. Hva må jeg eventuelt ta backup av for å gjenopprette musikksamlingen min til status quo?

Endret av Do_the_Bender
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg funnet tre filer i iTunes mappen i Mine Dokumenter. Den ene er et Xml dokument som heter iTunes music library, den andre er en iTunes datafil som heter iTunes Library og den tredje er en mappe som heter Album Artwork med mange nummererte undermapper og i dem noen nummerert ITC filer. Regner med at i hvert fall noe av dette er bibilioteksinformasjonen. Men hvordan går jeg da eventuelt frem? Vil iTunes huske informasjonen på de forskjellige mp3-filene etter hvert som jeg åpner dem hvis jeg limer disse filene inn i en iTunes som i utgangspunktet er blottet for musikk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...