Gå til innhold

18-200 objektiv til Canon 400D


Anbefalte innlegg

Som overskriften sier har jeg lyst på en slik til kameraet mitt.

Men, det er jo så mange merker og typer og tall at en blir jo forvirret av mindre.

Noen snakker om USM, andre om bildestabilisator....

Så, hvilket anbefaler du? Maks 3000 kr.

 

Jeg tar bilder helst uten stativ, men har til spesielle anledninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er godt tilfreds til fest, ferie og fjellture. Det er ikke L optik men gør det godt til hverdag. generelt kan jeg sige Sigma 18-200: Købt til at have med når jeg ikke har plads til resten (eneste vidvinkel) God til fest, familie og fjeldture. (Bruger normalt på f/ 8) Medbringes i kombination med 50 mm til dårligt lys.

 

søg på 18-200 sp har jeg lavet nogle mere uddybende kommentarer.

Lenke til kommentar
jeg er godt tilfreds til fest, ferie og fjellture. Det er ikke L optik men gør det godt til  hverdag. generelt kan jeg sige Sigma 18-200:  Købt til at have med når jeg ikke har plads til resten (eneste vidvinkel) God til fest, familie og fjeldture. (Bruger normalt på f/ 8) Medbringes i kombination med 50 mm til dårligt lys.

 

søg på 18-200 sp har jeg lavet nogle mere uddybende kommentarer.

8133012[/snapback]

"In the field the Tamron AF 18-200mm XR felt far more convincing than the Sigma AF 18-200mm DC thanks to a decent AF performance so if it has to be such an extreme zoom lens the Tamron is the better bet."

 

Kilde: Photozone

Lenke til kommentar

Har nylig kjøpt et 400D, sammen med Sigma 18-200mm.. Funker som ei kula! Utrolig snedig å ha hele spektret tilgjengelig, uten å være nødt til å bytte linse. Skulle gjerne hatt bildestabilistaor, men så lenge du har lys nok til å ha kjappe lukketider er det ikke noe problem. Har stativet liggende klart om det skulle være nødvendig. Når økonomien tilsier det blir det kanskje en linse med IS :)

 

mvh

Lenke til kommentar
Har nylig kjøpt et 400D, sammen med Sigma 18-200mm.. Funker som ei kula! Utrolig snedig å ha hele spektret tilgjengelig, uten å være nødt til å bytte linse. Skulle gjerne hatt bildestabilistaor, men så lenge du har lys nok til å ha kjappe lukketider er det ikke noe problem. Har stativet liggende klart om det skulle være nødvendig. Når økonomien tilsier det blir det kanskje en linse med IS :)

 

mvh

8144638[/snapback]

IS er det bildestabilisator? Trodde det var USM jeg. :dontgetit:

Hva er forskjellen?

Lenke til kommentar
IS er optisk bildestabilisator (Image Stabilizer).

USM er fokusmotor i selve objektivet, som er raskere og mer lydløs enn fokusmotoren i kameraet (Ultra Sonic Motor).

8149549[/snapback]

 

 

IS er canons billedestabilisator, og hedder i øvrigt OS hos sigma, mens USM er canons hurtige og lysløse folusmotor - hedder HSM hos sigma.

 

Men kig hos canon og sigma der kan man få forklaret alle forkortelserne.

8149555[/snapback]

Takk for oppklaringen :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...