Gå til innhold

Telenor Support og programvare


Anbefalte innlegg

Jeg kan si på forhånd at jeg gjorde et godt valg da

jeg valgte Nextgentel.. Har hatt lite problemer og god support. Ruteren som de leverer er ganske morsom å kunne leke litt med også :smile:

 

Jeg arbeider med support og teknisk på en IT foretning. Og jeg har en god del kunder innom som har problemer eller har hatt det med Telenor ADSL.

Jeg kan si det at jeg har vært borti slike situasjoner at jeg har måttet bli med hjem til kunden og teste om alt er i orden med maskinen fordi Telenor support har informert at dette er nok problemet. Kunden har da måttet hente meg i tro om at maskinen da var skadet/ustand men så viser det seg at det modemet som det er noe galt med. Jeg har også vært borti Telenor ADSL CD-er som ødelegger windowsen til kunden. Blandt annet at Start linjen slutter å fungere (kan ikke trykkes på eller bruke snarveier og den får merkelige farger i alle slag)

Dette hender kun etter bruk at ADSL CD-en. Jeg har også snakket med Telenor for å høre om de har noen alternative løsninger utenom den CD-en... og da har de prøvd å veilede meg til å gjøre samme prosedyre om i gjenn, med dårlig resultat. En annen situasjon ble også kunden informert at han måtte legge inn Windows XP på nytt pga at programvaren dems (som ikke fungerer på XP) ikke kunne installeres. Dette er så frustrende å arbeide med. Kunden blir missfornøyd med våre produkter og blir fortalt dette av Telenor kunde service. Jeg foreslår at alle som har mulighet og ønsker mest for pengene ser etter alternative løsninger.

 

Jeg har fått god service hos Telenor før, (det gjelder da ISDN) og har vært fornøyd. Men jeg synest Telenor sitt ADSL prosjekt ikke er fullført nok. Og det tar lang tid å ringe inn til kunde service (noe som jeg sikkert tror alle ADSL kunder som har planer om å spare penger ved å gå over til ADSL er veldig veldig glade for)

 

Jeg må jo også legge til slutt inn at jeg har vært borti hjelpsomme og gode kunde service personer. Men de er i et få tall av det totale antallet.

 

Jeg håper at folk som skal kjøpe ADSL er klar over hva de får fra hver enkelt ISP.

Og ikke tar å velger det de har fra før, fordi det kommer på samme regning eller lignende.

 

Mvh

en som ønsker det tryggeste

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

kjipt at telenor ikke har utviklet et system for å kunne bestemme mer nøyaktig hvor feilen ligger når det er sjanse for hardware-feil. Kanskje enda surere når en avdeling som kanskje har erfarne og dyktige konsulenter ikke klarer å videreformidle denne kunnskapen til de litt mindre dyktige. Strengt talt tviler jeg på at ledelsen i telenor har noe som helst peiling på hva som foregår på gølvet, og er fullstendig inkompetente til å få gjort noe med det. Markedsavdelingen kjører vel også sitt eget løp uten å informere support om hva de gjør..

 

Stakars kundene og support, de sitter igjen med svarteper

 

 

jeg vet om situasjoner hvor folk har blitt bedt om å kjøre defrag hvis de ikke kom på internet...

 

[ Denne Melding var redigert av: findon på 2002-01-07 12:49 ]

Lenke til kommentar

Ja det er de som kjøper produktet som sitter med dårlige linjer og dårlig support.

Ledelsen i telenor skulle vært byttet ut med

mer fremtidsrettet ledelse, slik at vi kunne se

flere fornøyde telenor kunder. Noe som telenor også burde tenkt på er at fler tallet brukere ender nok

opp med eldre (som stoler fast og trolig på gode trygge telenor) og folk som ikke har andre valg.

Det er sørgelig at at bedrift som er så landsdekkende ikke kan gi det konkurentene gir.

 

Nextgentel er et firma jeg velger å gi skryt pga god teknisk support og et fint lite lektøy av en router, men til tross for at det hender det er en del kø på support linjene dem's i blandt. +++ Til nextgentel

 

En annen ting jeg lurer på med telenor er hvorfor i all verden de skal lage regler, cd og dill og dall for å kontrollere kundene.... se frem over... i dag handler det om heller å skaffe flere kunder og god flexibilitet. Disse 2 tingene kan gjøre under-verk... men så har de jo så å si ingen opplærte support folk på ADSL siden enda. Hvis man ser det fra en annen side er jo PPPoE protokollen en god løsning for å løse opp ubrukt linje kapasitet. Men jeg som kunde ser heller på systemer som gir meg fast.. rask og stabil oppkobling "nesten" konstant.

Lenke til kommentar

Nå er jo også dessverre slik (ofte i alle fall) at hva selger sier og hva som faktisk er mulig å få til noen ganger ikke stemmer overens. Har selv vært med på det. Det meste virker jo knirke fritt på rene Windows installasjoner, men det skal ikke så mange progs til før man kan ende opp i knipe. Så har man Microsoft som selvfølgelig elsker å opplyse om ikke kritiske feil i OS'ene sine og da....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...