Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"Hakkete" lyd i Windows Vista Ultimate


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

For litt siden så gikk jeg faktisk steget med å kjøpe (utrolig nok) meg Windows Vista Ultimate. Etter litt kløning med å finne riktige drivere og sånn fikk jeg det opp og gå.

 

Problemet mitt er at jeg skal nesten ikke belaste maskinen noe som helst før lyden har tildens til å "hakke".. Har prøvd å "prioritere" lydavspillingsprogrammene i oppgavebehandling - men ser ikke ut som dette funker 100%..

 

Det jeg ønsker er at uansett hva jeg driver med av ting og tang så skal lyden gå greit.

 

Lyden kommer av denne standard HK innebygde greia.. Realtek AC`97.

 

HK er Asus A8N32-SLI Deluxe

 

Kjører en AMD X2 3800 med 2gig ram, raptor hdd og et Gforce 7800 GT kort.

 

Hva kan jeg gjøre? Har faktisk vurdert å kjøpe et eget lydkort om dette hjelper.. Men hadde aldri noen problem med dette under Windows XP pro.

 

På forhånd tusen takk!

 

mvh

 

Torbjørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, er noe trøbbel med realtek-driverene til vista. Du har ikke lastet ned dem som kommer opp i windows update? Da opplevde jeg å få bluescreen ved oppstart ^^ Anbefaler STERKT å opprette et "system restore point" før du begynner å rote med disse driverene :)

 

På demomaskinen min kjører jeg med P5N32-SLI SE Deluxe og jeg måtte bruke disse driverene:

ftp://202.65.194.211/pc/audio/6213_Vista_APO.zip

"Vista 32/64 bit driver only zip file", fra realtek.com

Endret av JimL
Lenke til kommentar

Om du har microsofts tastatur med fingeravtrykksleser så får du hendig nok vista-driverene til dette opp i windows update. Det er bare det at du får bluescreen ved oppstart om du installerer dem.

 

Også har du Sony Ericsson da, som ikke har gidda mekke drivere ennå. Så sitter flere som må reboote for å fyre opp xp hver gang de skal slenge over noen bilder / synce.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...