Gå til innhold

openSUSE med i810 intel


Anbefalte innlegg

Hei og hå.

 

Har omsider bevegd meg inn i loonix verdenen. Distroen som ble valgt er openSUSE 10.2. Nå har jeg endelig fått alt til funke utenom i810 driverne. Ifølge suse sidene er "accelerated video broken" og "Driver has neither pBuffer nor FBO support.". Dette medfører til at jeg ikke får sett video, og generelt hele desktopen min lagger. Har vurdert å bytte distro, men når jeg tenker over det vil jeg jo støte på problemet der og. Har nå googlet i mange timer og kommer ikke et skritt nærmere problemet. Det eneste jeg har kommet frem til er at ubuntu har noen drivere som funker.

 

Så til spm, noen reddende engler som har noen drivere til i810 og suse? evt noen råd til en forvillet noob i loonix land? :cry:

 

Victurus!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke tilfeldigvis aktivert desktop effekts/compiz? Da kan du få litt problemer med å se video og at desktopen lagger på et intel-grafikk-kort.

 

Du kan lese mer om det her:

 

http://en.opensuse.org/Xgl_Troubleshooting

Driver has neither pBuffer nor FBO support. When using a composite manager all windows are rendered in software and only compositing is hardware accelerated. Astonishingly, this works well enough for most use cases. FBO support is supposed to be added to the driver in the near future.
Lenke til kommentar

Har hatt desktop effects på. Imidlertid gjelder dette problemet når alt av de er skrudd av også. Det lagger bare jeg scroller ned eller gjør raske bevegelser. Det jeg stusser på er at jeg har hørt at ubuntu har bedre drivere til i810 i sin pakkemanager. Har de egne utviklerer??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...