microon Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 (endret) Er på utkikk etter en ny bærbar pc. Den må være lett å ta med seg, kunne kobles til ekstern skjerm (DVI), Stillegående og ikke bli varm, rask harddisk, minst 1GB minne, godt tastatur, bra med porter men ikke for mye på høyre side. Batteri må være 4 timer pluss, God skjerm med oppløsningen på minst 13XXx1050 (LED skjem helst), Ikke for spilling i hovedsak, må kunne spille NFS, men for arbeid med adobe photoshop, web-redigering, film og musikk. Om den kan dra en plasma tv hadde det vært fint. Har sanse for Dell men også Thinkpad, alt under 17". Ønsker at maskinen skal vare lenge og være bedre enn min gamle stasjonere fra 2003, som har følgende spec: Hovedkort: MSI 865PE Neo 2 (800 FSB) Skjermkort: GF4 Asus Videosuit 128Mb CPU: P4 2.6 GHz Minne: 2x 256 Dual DDR CORSAIR Lagring: WD sata Raptor 36Gb + WD sata 120Gb EDIT: Mente LED skjerm og ikke LCD. Endret 11. mars 2007 av microon
Dhack Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 (endret) Du kan jo se på Dell sin 9400 men den er 17" Endret 8. mars 2007 av Dhack
jon_o Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 (endret) Lenovo Thinkpad T60 14,1" Thinkpad T60 15" Begge har ATI x1400 skjermkort. 15 tommeren har flexview noe 14,1" ikke har. Thinkpad R60 - Stort sett samme innmat som i T-serien. men ikke samme byggekvalitet (om en skal tro ulike tester) Lenovo thinkpad z61M Endret 8. mars 2007 av jon_o
microon Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Skrevet 8. mars 2007 Jeg synes at dell er penere, men blir jo stort med 17". Sånn bortsett fra størrelsen og utseende, hva gjør Lenovo Thinkpad T60 14,1" så bra? Vista får man vel ikke med?
jon_o Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Thinkpad er bygd for bedriftsmarkedet og med tanke på mobilitet. Den er utstyrt med en rekke sikkerhetsfunksjoner og har en byggekvalitet som ingen andre kan matche. I Thinkpadserien er f.eks. maskinens komponenter beskyttet av et gitter av aluminimum som skal beskytte dem mot fall. På samme måte har harddisken en sikkerhetsfuksjon som registerer bevegelser og låser lesehodet på harddisken dersom maskinen beveger seg fort (som i et fall). Thinkpaden er over år dessuten berømmet for sitt gode tastatur. Personlig har jeg aldri hatt gledne av å eie en Thinkpad. Jeg har kun erfaring med Acer, FSC og Dell. Grunnet erfaring, og da særlig de første to, har jeg bestemt for at jeg ved neste innkjøp skal gå for kvalitet fremfor kvantitet. Jeg er drittlei av maskiner hvor skjermen henger og slenger etter ett par års bruk.
microon Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Skrevet 9. mars 2007 Thinkpad er solid, har en på jobben. Ser ingen av de som anbefales av HW.
microon Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Skrevet 10. mars 2007 Hva er den kraftigste Lenovo med bra skjerm til ca 13K?
microon Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Skrevet 11. mars 2007 (endret) Får ingen svar her, kanskje like greit å vente til etter sommeren. DX10 kort, Flash harddisk og LED skjerm frister, og kan glemmes innen før tid. Kan nesten sammenlignes med å kjøpe PS2 før jul og PS3 til sommeren. Endret 11. mars 2007 av microon
Opticane Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 (endret) Er på utkikk etter en ny bærbar pc. Den må være lett å ta med seg, kunne kobles til ekstern skjerm (DVI), Stillegående og ikke bli varm, rask harddisk, minst 1GB minne, godt tastatur, bra med porter men ikke for mye på høyre side. Batteri må være 4 timer pluss, God skjerm med oppløsningen på minst 13XXx1050 (LED skjem helst), Ikke for spilling i hovedsak, må kunne spille NFS, men for arbeid med adobe photoshop, web-redigering, film og musikk. Om den kan dra en plasma tv hadde det vært fint. Har sanse for Dell men også Thinkpad, alt under 17". Ønsker at maskinen skal vare lenge og være bedre enn min gamle stasjonere fra 2003, som har følgende spec: Hovedkort: MSI 865PE Neo 2 (800 FSB) Skjermkort: GF4 Asus Videosuit 128Mb CPU: P4 2.6 GHz Minne: 2x 256 Dual DDR CORSAIR Lagring: WD sata Raptor 36Gb + WD sata 120Gb EDIT: Mente LED skjerm og ikke LCD. 8103586[/snapback] Merkelige krav du har her.. 1300x1050 oppløsning? LED skjerm? Og det blir litt vanskelig å sammenlikne med en stasjonær maskin. Kan du utdype overnevnte litt mer.. EDIT: så du mente LCD skjerm, men.. alle laptoper har jo det? Endret 12. mars 2007 av Opticane
microon Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Skrevet 12. mars 2007 1300x1050 var mulig feil, mente nok 1680x1050, men det er på 17". Kravet er vel WSXGA+ om jeg ikke tar feil da, om det finnes på 15,4" eller mindre? Men jeg har ikke peiling, så bedre om noen kan forklare. Alle labtopper har LCD, men LED-LCDLED-LCD kommer for fullt og er MYE bedre
microon Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Skrevet 13. mars 2007 Skrev feil på første posten, men tok en EDIT som du ser. Selv om prisen på LED er høy nå, vil prisen gå ned, og fordelene bli merkbare på batteritester m.m.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå