Gå til innhold

X1800 vs G7600/7700 ? Finner ikke test


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestilte nettopp XI1546 fra Multicom, fikk den for kr 12.559,- ved at de møtte prisen til Techlife.no

 

Endelig er jakten på laptop slutt, har vært mye fram og tilbake de siste dagene.

 

X1800 mobile er vel underklokket litt i forhold til desktop versjonen så vidt jeg husker. Men etter å ha sett ytelsen til en PC jeg hjalp en kompis å sette sammen i februar i fjor med X1800 grafikkort, er jeg ikke i tvil om at denne duger. Spilte Quake 4 i 2048x1536 4xAA med 60fps+ hele tiden, vakkert!

 

+ at vi hadde den versjonen som Siba selger til 11.999 i butikken jeg jobber i, som jeg testa bla. Oblivion på, noe som er et ganske kravstort spill og dette kjørte ok. Vi snakker ikke hakkfritt, men stabil framerate hadde det.

 

Jeg tror iallfall dette er et knallkjøp.

Lenke til kommentar

Det høres jo lovende ut! Batteritid og støy da? hvordan var det? Skal ikke spille så krevende spill, vil gå i Cs, C&C3, Commandos Strike Force og Rainbow six. Forsåvidt spill som går bra på CL56 til broren min. Men 17" er jo litt stor da, har også sett litt på AJ8s, noen meninger ?

Lenke til kommentar

Jeg vurderte også AJ8s, men den ble for dyr nå som den ligger på rundt 15.000,-

 

Angående støy, tror ikke det var noe mye mer enn vanlig, batteri er nok ikke mer en 90 min maks med såpass mye maskinvare, jeg skal kjøre den på strøm 98% av tiden uansett, så det har ingen betydning for meg.

Lenke til kommentar
Du bør ikke forvente at skjermkortet lar seg overklokke. Videobiosen er låst og jeg tviler på at du finner en crack. I alle fall slet jeg med dette med den fujitsuen jeg hadde.

8102753[/snapback]

Har mest sannsynlig ikke behov for noe sånt, det gir som regel minimale forandringer, flashing av videobios er ikke noe jeg gidder å sette i gang på en splitter ny bærbar som primært vil bli brukt til DVD-avspilling og for å se på serier.

 

Spilling er bare noe jeg må gjøre av og til, og da er det for det meste eldre spill som Quake III Arena, Codename Eagle, Rune, Sea Dogs 2 osv. Hender seg jeg tar en Battlefield 2-match av og til, og da kommer X1800 godt med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...