Zxiii Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Hei. Vet ikke hvordan jeg skal bruke javascript-kode i forbindelse med kontrollere i C#. Jeg har et bilde på siden min som skal kalle på javascriptet ved klikk. Javascriptet skal da hente ut systemtid, lagre dette i en string med korrekt format, og til slutt putte string i en tekstboks. Har funnet eksempelkode på nett, og modifisert denne etter mitt behov. Den ser slik ut: <script language="Javascript" type="text/javascript"> function hentSysTid() { var mydate=new Date() var year=mydate.getYear() if (year < 1000) year+=1900 var month=mydate.getMonth(); month+=1; if (month<10) month="0"+month; var daym=mydate.getDate() if (daym<10) daym="0"+daym; var minute=mydate.getMinutes(); if (minute<10) minute="0"+minute; var hour=mydate.getHours(); if (hour<10) hour="0"+hour; var second=mydate.getSeconds(); if (second<10) second="0"+second; document.write("<small><font color='000000' face='Arial'><b>"+daym+"."+month+"."+year+" "+hour+":"+minute+":"+second+"</b></font></small>") } </script> Har testet at koden fungerer til å poste rett til bakgrunnen på en blank side, men vet ikke hvordan jeg skal bruke den sammen med textbox kontrolleren på siden min. Noen her som har en løsning på problemet?
Kagee Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 (endret) .... if (second<10) second="0"+second; document.getElementById('mintextbox').value = daym+"."+month+"."+year+" "+hour+":"+minute+":"+second; } </script> <body> <input type="text" value="" id="mintextbox" name="mintextbox"></body> </html> Er dog ikke helt sikker på om vi snakker om javaSCRIPT eller Java..... Skjønner ikke helt hva man bruker en C#-JS kombinasjon til... [[ \/ Semikolon er valgfritt i javascript \/ ]] Endret 7. mars 2007 av Kagee
Wattengård Skrevet 6. mars 2007 Skrevet 6. mars 2007 Og hva har det med C# å gjøre? Det er vel javascript siden han konsekvent bruker "var" for å deklarere variabler... Men mangler det ikke et lass med semikolon? Og det heter ikke kontroller men kontroll, eller widget, eller gadget eller rett og slett bare tekstboks. -C-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå