Gå til innhold

Mer energieffektivt fra AMD


Anbefalte innlegg

Men det er jo bare å kjøre ned volten til 1.075 so har du ein 35watt chip;)

Det er dein einaste forskjellen .

 

35watt=1.075

65watt=1.25

89watt=1.4

 

Vis du foreksempel har ein Ado x2 3800 kan du sikkert kjøre den på 1,6ghz med 1.075 volt for eksempel;) Og da har du 35watt:) Dette kjem selfølgelig ann litt på Psuen din og;)

 

 

Har sjølv ein Ado x2 3800. Den klokker dårlig men eg kan køyre den som ein Ado 4200 (2.2ghz/1,200v)

8093767[/snapback]

Hadde det vært så enkelt så hadde AMD stilt de inn på lavere spenning med én gang. Problemet er at hver enkelt kjerne er av ulik kvalitét, og under produksjon blir de testet hvilken spenning og frekvens de kan kjøre på, med ønsket varmeutvikling.

8094325[/snapback]

 

Men so tester jo Amd prossesorene sine for meir ekstreme påkjenninger ein det dei som regel blir brukt på.AMD brukern nok mest sannsynleg meir ustabile spenninger for å være sikker på at prossesorene deira kan takle ekstreme situasjoner. Må huske på at det finns mye forskjellig kvalitet der ute som feks qtec:P. Du ser jo dette enda meir på Opteron. Dei kan klokkes bedre på lavere volt ein X2 nettop på grunn av kvaliteten på testinga.

Amd opererer nok med ein god sikkerhetsmargin på X2 prosesorene sine so det er mulig å utnytte dette.

 

So det er mulig å skape ein 35 watt versjon . Merk også at eg sa 1,6ghz det er 0,4 ghz lavere ein vanleg og burde gi ein god mulighet for at det funker fint og stabilt på 1.075volt.

 

Nb:Anbefaler ikkje dette for socket 939 da ddr opererer ved høyere volt. For lav volt på socket 939 og høy ddr volt kan drepe socket 939 prossesorer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
So det er mulig å skape ein 35 watt versjon . Merk også at eg sa 1,6ghz det er 0,4 ghz lavere ein vanleg og burde gi ein god mulighet for at det funker fint og stabilt på 1.075volt.

8094502[/snapback]

 

Men det er også fullt mulig å kjøre den med lavere spenning/høyere frekvens enn det. Kjører selv min X2 3800+ på lave 1.04 volt på 2.0Ghz.

 

Men må presisere at 35W versjonen faktisk leveres med forskjellig volt på noen modeller. De laveste 35"-prosessorene er oppgitt til 1.027v mens de høyeste går på 1.075v som du sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...