Gå til innhold

XP 1800 multiplier og fsb overklokking


caturbo

Anbefalte innlegg

Kjører nå med 150MHz fsb(minne300)og 11 i multiplier har låst opp prosessoren og alle muliplierene virker fra 7-11 ingen over....... noen som vet hva som kan være feil?

Har ikke agp eller pci lås på systemet når bør jeg gi meg før det er fare for PCi komponentene mine?(gjelder fsb oc.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

har selv en xp1900+ (opplåst), og jeg greier 152MHz fsb( 11,5 i multiplier), men ikke mer når det skal være helt 100% stabilt, for jeg har heller ikke agp/pci lås og det er GF3 kortet mitt som gir seg først.

 

Hos meg virker multiplierne fra 5 tom. 12,5 (13x funker som 12,5x og 14x funker som 5x, eller er alle slik de skal). Har lest flere plasser at 12,5 er toppen på xp1900+, men hva xp1800+ har vet jeg ikke. At 11 er toppen hos xp1800+ er godt mulig.

 

forsvinner multiplierne fra biosen eller bare funker de ikke? Hvis de ikke funker er det kanskje fordi du ikke har justert NED fsb (150*11,5= er nok for mye for en xp1800+)

 

Har ALDRI ødelagt hardware, men har hatt fsb på 152 bare siden august. (ikke en eneste krasj på grunn av OC ennå. har også kjørt SiSoft Sandra burn-inn på alle komponenter i flere døgn).

 

Håper svarene hjelper....

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-09 20:41, skrev Ripper overclock:

det problemet med at skjerm kortet gir seg først... går ikke det ann å løse bare ved å underklokke skjermkortet litt? da ville jo det kunne holde ut litt mer. ;/


 

Jo, men hva er da vitsen å overklokke mer når den totale ytelsen i f.eks. 3DMark2001SE går ned?

 

Greier forøvrig 250/555 på GF3 kortet mitt (Gainward 480/XP 3.8ns :smile: ) Med fsb på 152 og multiplier på 11,0x får jeg 8823poeng. er ikke det ganske greit for et GF3 kort på KT266A hovedkort med PC2100RAM?

Lenke til kommentar

Takk for svar

Kjører nå 11*155

Skjermkort er klokket fra GF4400->GF4600

Alt virker fint med 46grader maks

Kan jeg gå lenger uten å ødelegge noe?

Det virker som opplåsingen ikke var helt bra, default på XP 1800 er 11,5 den virker ikke lenger.

Er veldig redd for at agp eller pci kortene tar kvelden..................

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-09 20:55, skrev Ripper overclock:

skjermkortet vil ikke mist noe fsb hvis du underklokker det i NvMax f.eks. og stiller cpu fsb'en slik at det tilsvarer det samme... sån kan man øke fsb på cpu uten å endre fsb på skjermkortet. ikke sant? :wink:


 

Tror ikke du helt forstår rett:

Frekvensen skjermkortet opererer på er AGP frekvensen som SKAL være 66MHz((133.33/4*2) eller 166.66/5*2)). Uten AGP lås kjører min nå på (152/2)76MHz og det er ikke noe en kan gjøre med det. Justering på kjerne- eller minnefrekvensen har ingenting med dette å gjøre. Derimot vil justering av kjerne-/minnefrekvens gjøre at kortet belastes mindre, og muligens, kan det da fungere på høyere fsb.

 

Comprende? :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...