Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hastigheten redusert til 1/25 av det den var!


Anbefalte innlegg

Har kabel linje på 2500/1000 fra Canal Digital, men de siste par dagene har hastigheten min rett og slett rast nedover og jeg får maks 100kbps ned ifølge tptest!.. :thumbdown:

 

Har linksys WRT54G router, og sitter få meter fra den, har utmerket signal og er tilkoblet med 54 mbps..

 

Noen som har en anelse hva som kan være galt?..

 

Når jeg kobler meg på naboens nettverk med dårlig signal og kun 5.5 mbps i sekundet hastighet oppnår jeg 2500 mbps ned, har spurt naboen og de har samme leverandør og samme hastighet på internettet sitt..

 

Jeg vet også at det ikke er routeren det er noe galt med eller linja, fordi den andre pcen som er koblet til oppnår 2500mbps ned!.. :dontgetit:

 

Har noen en anelse om hva jeg kan gjøre for å få tilbake hastigheten på maskinen min? :hmm: , da det å sitte på naboens nettverk ikke er en varig mulighet.. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har scanna med Ad-aware, Spybot, Nod 32..

 

Regning er betalt, router restartet...

 

Pcen ble nylig formatert og alt reinstallert på den..

Alle drivere og alt er i orden, pcen fungerer helmaks..

 

Hastigheten bare datt plutselig for et par dager siden... :(..

Lenke til kommentar

dra en netstat -n får du opp MYE der så har du virus.

sjekk og en ping 192.168.1.1 -t den skal være ca 1-2ms.

så prøv tracert 195.159.0.100

så ping jumpa nr 2,3,4,5 med -t alså over litt tid og se om pingen går veldig opp. når du laster ned. eller om den er generelt høyt.

 

så finner du fort ut om det er routern/modemet eller hva som bøger.

NB: default hemlig ip til kabel modemt er 192.168.100.1 for og sjekke status.

Lenke til kommentar

på netstat kommer det opp 6 tilkoblinger, antar ingen virus der..

 

Pingen min til routeren ligger på utrolige 50-114 ms

 

Sjekk bilde for tracert..

 

Når jeg prøver å gå inn på kabelmodemet, så får jeg bare opp selve ramma hvor det står Thomson osv, men hvis jeg går inn på et altenativ får jeg bare "Page not Found"... :dontgetit:

Endret av aaglysta
Lenke til kommentar

*********'' nettklikk ***********

 

Får ikke lasta opp noe bilde tydeligvis.. :@..

 

Tracerten var på 526 ms når den pinga telenor

og rundt 100-200 på de andre...

 

Btw, har opplastning på 1000kbps ifølge tptest, uforståelig nok...

Endret av aaglysta
Lenke til kommentar

Jeg har 1-2 ms i ping til naboens router, og de andre maskinene i mitt nettverk på min router har 1-2 ms til den routeren.. Så hver for seg er det verken noe galt med maskinen eller routeren min, det er bare når jeg kobler min maskin til routeren min at jeg får så høy ping.. Og det hadde jeg ikke for et par dager siden!

Lenke til kommentar

Noe lignende skjedde med oss en gang i tiden. Ringte til Telenor for å høre hva som var i veien. Fikk da beskjed om at de hadde strupet kapasiteten fordi det var blitt rapportert om at "store mengder virus" var blitt sendt ut fra vår IP. Da måtte jeg koble fra de fire andre maskinene i huset og renske grundig opp på HD'ene. Telenor ordnet linjen igjen når vi forsikret om at alle de infiserte maskinene var blitt tatt hånd om.

 

Etter denne hendelsen ble det innført strenge rutiner som involverer firewall og ukentlige malware scans på samtlige maskiner.

Lenke til kommentar
Virker for meg som om noen har satt på QoS i routeren din  :!:

8084871[/snapback]

 

 

QoS er disabled :dontgetit:

 

 

Sasuke-Kun : Hastigheten min er ikke strupet, da jeg har full hastighet på annen maskin på nettverket..

 

Lefse: Alt er sjekket og skal være i orden:s

Endret av aaglysta
Lenke til kommentar
...

Når jeg kobler meg på naboens nettverk med dårlig signal og kun 5.5 mbps i sekundet hastighet oppnår jeg 2500 mbps ned, har spurt naboen og de har samme leverandør og samme hastighet på internettet sitt..

 

Jeg vet også at det ikke er routeren det er noe galt med eller linja, fordi den andre pcen som er koblet til oppnår 2500mbps ned!.. :dontgetit: ....

 

 

8083538[/snapback]

 

 

Litt off-topic, men 2500mbps ned? Er ikke det litt vel heftig?

Lenke til kommentar
...

Når jeg kobler meg på naboens nettverk med dårlig signal og kun 5.5 mbps i sekundet hastighet oppnår jeg 2500 mbps ned, har spurt naboen og de har samme leverandør og samme hastighet på internettet sitt..

 

Jeg vet også at det ikke er routeren det er noe galt med eller linja, fordi den andre pcen som er koblet til oppnår 2500mbps ned!.. :dontgetit: ....

 

 

8083538[/snapback]

 

 

Litt off-topic, men 2500mbps ned? Er ikke det litt vel heftig?

8086894[/snapback]

 

Skulle ønske det var sånn ja :tease:

 

Men, nei.. Skriveleif :thumbdown: , my bad... :D

Lenke til kommentar

... Still no solution here ...

 

Nå har jeg reinstallert maskinen min og den har fortsatt de samme problemene!..

Det burde jo ikke være noe galt med kommunikasjonen mellom routeren min og det trådløse nettverkskortet, siden de er av samme serie!.. :(

Lenke til kommentar

Har du gjort en FULL reset av routeren? Tror nemlig fortsatt at QoS driver gjøn med deg. (holde inne reset i 30-60 sek)

Maskinen din funker jo mot annet trådløst nett.

 

Andre maskiner funker mot ditt trådløse nett...?

 

Du har prøvd å bytte kanal på routeren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...