Gå til innhold

Harddisk skift på xbox med Xecuter3, hvilket prog?


Anbefalte innlegg

hallo

 

skal skifte hdd på en xbox med Xecuter 3, har mistet CDen med programvaren som jeg fikk av han som chipa den.

 

hva heter programvaren jeg trenger?

EvolutionX dashboard, virker det på alle Xecuter chiper?

 

 

trenger svar fort.

 

-vidar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva heter programvaren jeg trenger?

EvolutionX dashboard, virker det på alle Xecuter chiper?

 

 

Hva programvaren heter? kommer helt an på hvordan du har planlagt å gjøre dette det. Kan du gi en kort punkt-for-punkt liste over hvordan du hadde tenkt å gjøre HDD byttet?

 

EvolutionX er bare et dashboard (Altså et program - på lik linje med f.eks. et spill)og ja, det kan du helt sikkert legge inn på den nye HDD'en også ettersom EvoX fungerer på alle Xboxer, men først og fremst må jo den nye harddisken partisjoneres riktig, og nødvendige filer legges inn på den o.l.

 

Du finner en tutorial her:

(Men den må absolutt ikke brukes for modchiper som ikke har HDD-swap hack, noe jeg ikke vet om din chip har, men du kan sjekke det mot lista i tutorialen)

 

http://www.xbox-scene.com/articles/hdd-install2.php

 

Har en advarsel til å komme med også: Bytte av Harddisk på en Xbox som allerede har vært i bruk på xbox Live, innebærer at du vil bli stengt ute fra Xbox Live. Dette skyldes den såkalte "Marriage theory" som ble introdusert høsten 2004. som sannsynligvis (ingen vet helt sikkert om det er akkurat slik som dette MT virker) innebærer at Xbox live "husker" både Eepromen til xboxen din og serienummeret til harddisken din, slik at hvis serienummeret til harddisken har endret seg så vil XBL forstå at dette er en modifisert Xbox og sperre deg ute. Hvis denne Xboxen har vært brukt på XBL og du fremdeles har planer om å bruke den der bør du med andre ord også flashe en ny Eeprom samtidig med HDD byttet før du går Live.

 

Dersom dette har relevans for deg kan du lese mer her:

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=335984

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...