HaxyQ Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 Hallo. Har nettopp satt ihop en ny maskin: Intel E6600 s775 Corsair DDR2 Asus P5N-E s775 Seagate SATA2 Hiper type-R PCI-E XFX 7800 GT Problemet er at maskinen vil ikke starte. Både lyset på PSU-en og på hovedkortet lyser, men det skjer ingenting når jeg trykker på startknappen. Har sjekket at alle ledningene er i, og ja, også sjekket den lille "pwr on" pin-en fra kabinettet. Er det noe jeg kan ha glemt å gjøre? Er det noen deler som ikke passer? Noen ideèr der ute? Takkert meget for svar.
LockBreaker Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 Kan det være noe med BIOS? Vet ikke jeg Mvh LockBreaker
Pastafarian Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 -Clear Cmos/reset bios/ evt ta ut bios batteriet -Prøv med 1 minnebrikke -Sjekk at 4pin 12v er koblet til fra strømforsyning til hovedkort (google) -Har du husket distansestykker mellom hovedkort og kabinett.
Kjekssjokolade Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 -Clear Cmos/reset bios/ evt ta ut bios batteriet-Prøv med 1 minnebrikke -Sjekk at 4pin 12v er koblet til fra strømforsyning til hovedkort (google) -Har du husket distansestykker mellom hovedkort og kabinett. 8064432[/snapback]
Dr.Ittsekk Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 Hvis du har muligheten til å ta et bilde av hovedkortet ditt med alle komponentene hadde det vært lettere for oss å fastslå om du har gjort en feil ved monteringen. Gi oss en lenke til minnet ditt. Noen Asus hovedkort kan ha problemer med minne som ikke står på qualified vendors list. Dette er et problem Asus jobber med og løsningen ligger sannsynligvis i oppgradering av BIOS.
HaxyQ Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Skrevet 2. mars 2007 Her er bump/bilde. Link Tviler på at det hjelper.
Dr.Ittsekk Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 Her er bump/bilde. LinkTviler på at det hjelper. 8064645[/snapback] Stemmer. Vanskelig å se noe særlig på det bildet. Minnet ditt står på qualified vendors list så dette er neppe problemet. Prøv å fjern alt som ikke er nødvendig for oppstart av BIOS. Du trenger kun følgende: - hovedkort som er koblet til psu med 24 pins OG 4 pins - en minnebrikke (prøv begge for å se om en er defekt, samt prøv flere av kanalene for å se om en av kanalene er defekt. Om mulig lån en DDR2 modul som du vet virker av en kamerat el. ) - Skjermkort. (Om mulig lån skjermkort som du vet virker av en kamerat.) - pwr on fra kabinettet Det er best å fjerne hovedkortet fra kabinettet slik at du eliminerer feil som kan ha kommet pga div kortslutninger. Legg det oppå esken hovedkortet kom i. Om mulig lån en skjerm som du vet virker.
HaxyQ Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Skrevet 2. mars 2007 Tror ikke skjermen er problemet, for det skjer absolutt ingenting når jeg trykker på knappen. Jeg misstenker powerkabelen, men den skal ifølge manualen være koblet rett.
Dr.Ittsekk Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 (endret) Når du trykker på på-knappen på kabinetter ditt begynner da viften på cpu å gå? Jeg antar at du har en slik som fulgte med hk’et ditt. Har du prøvd med / uten den? Endret 2. mars 2007 av Dr.Ittsekk
HaxyQ Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Skrevet 2. mars 2007 Ja, prøvd med og uten den der. Nei, som sagt, ikke dritt skjer når jeg trykker på på-knappen.
Fumle Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 (endret) er du sikker på at de Power on ikke er Poder led kabelen ? Er det ikke en som står Power sw på Endret 2. mars 2007 av Fumle
HaxyQ Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Skrevet 2. mars 2007 Sorry all bumpingen. Men hvor skal disse plugges? De hører til viftene som er på kabinettet. Bilde PS, Er begge "kjønn"...
Dr.Ittsekk Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 Jeg er absolutt ingen ekspert på området men jeg drister meg til å liste opp mulige feil. (Gitt at du har koblet hardware korrekt) - Defekt cpu - Defekt hovedkort - Defekt kabinett (mer konkret pwr on pin fra kabinettet) - Defekt minne Ettersom psu tydeligvis virker da du får lys på hk og cpu-kjøler er den sannsynligvis ikke problemet. Ingen av de andre komponentene kan forhindre cpu viften, kabinettvifter og skjermkortvifte å starte. Så de er også friskmeldte. Tips til løsning: Allier deg med en kompis som har hardware som er kompatibelt med ditt og sjekk hver komponent for å fastslå kilden til problemet. Lykke til!
Dr.Ittsekk Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 Sorry all bumpingen. Men hvor skal disse plugges? De hører til viftene som er på kabinettet. Bilde PS, Er begge "kjønn"... 8065410[/snapback] Det der er en 4-pin S-ATA strømkabel som kan kobles til psu. Vanligvis kobles kabinettvifter til hovedkortet. Rart... Hvordan kabinett har du?
tommy007 Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 Har du clear cmos osv? sikker på at du har den power ledningen riktig? hvis du har prøvd alt mulig prøv å ta ut alle delene og monter dem engang til og vær sikker på at du gjør det riktig.
HaxyQ Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Skrevet 2. mars 2007 (endret) Hvordan kobler jeg den til PSU-en? Fikk det til på et vis (tro jeg), men det ble masse rot og kabler da. Jeg har dette kabinettet. EDIT: Må si at det var et ganske vanskelig kabinett å montere i, ikke vært borti slikt før... Endret 2. mars 2007 av Haxy
Lolliken Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 Mitt forslag er å koble alt fra hverandre. Koble til bare det viktigste og se hva som skjer.
OldMan Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 Kan du ikke bekrefte at du har tatt og resatt cmos som mange spør om her ? (Koble fra strøm på psu, ta ut batteriet på hovedkortet og sett det inn igjen etter minst 20 sek).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå