Gå til innhold

"Streame" spill over nettverk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Som emnet seier, går det an å streame spel over nettverk? F.eks. visst spelet er installert på den stasjonære, så køyrer eg spelet på den stasjonære, men eg får skjermbiletet opp på laptop over nettverk? Er dette i teorien mogeleg, og er det noko programvare som kan gjere dette? =)

(ps. visste ikkje heilt kor eg skulle putte denne)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei! Som emnet seier, går det an å streame spel over nettverk? F.eks. visst spelet er installert på den stasjonære, så køyrer eg spelet på den stasjonære, men eg får skjermbiletet opp på laptop over nettverk? Er dette i teorien mogeleg, og er det noko programvare som kan gjere dette? =)

(ps. visste ikkje heilt kor eg skulle putte denne)

8063846[/snapback]

ja det kan du ved å lage eksternt skrivebord. du må ha windows xp professional for å kan lage ekstern skrivebord. husk at du må åpne port i routeren for å kan gjøre det.

Skrevet (endret)
Men er hastigheten stor nok? Ikkje at eg veit kor mykje ressursar som trengs då =o

8064760[/snapback]

54 mbp. har vell routern din? hvis du ikke har giga kort i begge pc'ne og har en kryssakabel så går det fortere. kan nok hakke hvis du bruker en 54 mbp router.

hvorfor vil du egentlig kjøre spillet på den stadjonære og spille det på den berbare? kan du ikke bare sitte på den stasjonære å spille det da?

Endret av m0zzdart
Skrevet

Tja, du har eit poeng der m0zzdart, men om det er kaldt på rommet og eg vil spele i stua eller noko. Men prøvde med remote desktop no. Det funka ikkje, då virka det berre som om alt av 3Dakselerasjon var slått av..

Skrevet
Tja, du har eit poeng der m0zzdart, men om det er kaldt på rommet og eg vil spele i stua eller noko. Men prøvde med remote desktop no. Det funka ikkje, då virka det berre som om alt av 3Dakselerasjon var slått av..

8064832[/snapback]

ja. skaff deg en varmovn!? hehe.

skal vedde på at stasjonær pc'n din har bedre ram skjermkort og prosessor og ingen lag i forhold til den berbare pc'n din. så jeg tror du skal satse på å sitte på den stasjonære pc'n din å spille. :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...