Gå til innhold

problemer med shoutcast

bauk

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

hei. jeg sliter med at andre kan koble til server'n.. er sikkert bare noen firewall inst.. men her prøvd å ofne oxo.. får det ikke til å fugere.. noen som vet hva det kan vere??

Endret av bauk
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

"canot see your station/computer (ip: 87.248.16.201:8000) from the internet"

får koblet til lan med enn annen maskin men får ikke WAN. sjønner ikke helt hva jeg skal gjøre:S

noen som gidder å hjelpe meg?

Endret av bauk
Skrevet
"canot see your station/computer (ip: 87.248.16.201:8000) from the internet"

får koblet til lan med enn annen maskin men får ikke WAN. sjønner ikke helt hva jeg skal gjøre:S

noen som gidder å hjelpe meg?

8063658[/snapback]

Sannsynligvis at du ikke har åpnet porten 8000.

Bruker du en router må du forwarde en åpen port til den maskinen som driver shoutcast programmet. Visst du tester foreksempel med å koble nettverkskabelen din rett inn i lyse/telenor/ngt modemet vil det fungere.

Derfor må du åpne en port om du ikke har gjordt det.

Skrevet (endret)
men har prøvr å åpnet porten 8000 i ruteren...

8063877[/snapback]

Finn modelen til routeren din og merket ditt. Som foreksempel

Linksys WRT54GX på denne siden.

Følg den lette guiden om hvordan åpne en port til et program.

Endret av Teac
Skrevet

Er du helt sikker på at porten er åpen. Husker det skal være en sånnen side som forteler deg hvilken porter du har åpne, men husker ikke adressen.

Har selv prøvd shoutcast server og fikk det fint til å fynke.

Er rimelig sikker på det med portene.

Husk at du skal forwarde til din lokale IP adresse. Som sannsynligvis er noe sånn som 192.168.x.x

Skrevet

jepp er nesten sikker.. har deaktivert alt i pc'n.. i ruter'n jikk jeg mot min LAN IP.... kan sjekke modemet oxo... vet det r en firewall dr..

Skrevet
jepp er nesten sikker.. har deaktivert alt i pc'n.. i ruter'n jikk jeg mot min LAN IP.... kan sjekke modemet oxo... vet det r en firewall dr..

8064110[/snapback]

Tror ikke at det er en typisk port som firewalen blocker.

Det er routeren som i utgangspunktet som blokker alle porter utenom ftp og webleser porten. Resten må du åpne selv etter bruk.

Men får du opp den samme feilmeldingen?

Det er ikke den innebygde windows brannmuren visst du kjører windows som blocker deg?

Skrevet

Noen som kan hjelpe meg?? her er meldingen jeg får i shoutcast "yp.shoutcast.com gave extended error (Cannot see your station/computer (IP: 87.248.16.201:8000) from the Internet, disable Internet Sharing/NAT/firewall/ISP cache (Connection timed out).)" trenger hjelp nå!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...