Gå til innhold

Neverwinter Nights2 og online muligheter


Anbefalte innlegg

Heisann kommer til å kjede meg i helga så tenkte jeg skulle kjøpe meg NWN2 siden jeg var helt hekta i enern. Men har også lyst til å spille en del på nettet. Men hvordan er online delen av spillet. Funker det greit eller merker du fort at det er mer tilrettelagt for singleplayer campaigns?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Onlinemulighetene til NWN 2 er gode, men selve onlinemiljøet er ikke så veldig stort eller godt etablert enda. Det vil nok ta en stund før vi ser NWN 2 nå sitt fulle potensiale på den fronten. Singleplayer-mulighetene er veldig gode. Hovedcampaignen er som du antar rettet mot singleplayer, men den er langt bedre enn den i NWN 1 (sett bortifra HotU sin campaign). Det har også begynt å komme noen gode brukermoduler som er verdt å prøve.

 

Uansett, hvis du har planer om å kun spille online, så vil jeg nok anbefale at du venter med å kjøpe NWN 2 til onlinemiljøet har vokst.

Lenke til kommentar

Toolsettet til NWN 2 er mye bedre enn NWN 1 sitt, men det er mye mindre nybegynnervennlig. Det er nok det som er hovedårsaken til det heller labre onlinemiljøet, da det tar lengre tid og krever mer å lage noe i NWN 2 sitt toolset, samt at mange fremdeles spiller NWN 1 pga. treig internettlinje eller gammel hardware. Etterhvert vil vi nok se enda flottere moduler med enda flottere landskap enn det som var mulig å lage i NWN 1 sitt toolset.

 

Snart kommer forresten den første delen i Planescape-trilogien som lages for NWN 2; Purgatorio.

 

http://www.roguedao.com/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...