Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Tastatur skriv feil, kva er feil?


Anbefalte innlegg

Her heime he eg ein bærbar pc som eg bruker til alt. For nokre veker sidan kjøpte eg meg ein lcd-skjerm som eg kobla til denne, og også eksternt tastatur og mus. Kvar fredag er eg leiar for ein ungdomsklubb, og må då plukke med meg kun bærbaren(utan ekstern skjerm, tastatur og mus). Men då eg gjorde dette, vart plutseleg tastetrykka feil. Feks når eg trykker på "0", visast det som "/". Det er også mange andre tastar som har forandra funksjon. Kva kan vere gale?

 

Tastaturet er btw A4-tech IP-talky, noko billige greier eg kjøpte på clas ohlson. Fungerer til det eg bruker det til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette skjer fordi du bruker eksternt tastatur, og der er num.lock på.

Når du sitter på den bærbare ( etter å ha koblet av det eksterne tastaturet) så trykker du enten fn + numlock, evt shift + numlock. Du løser også problemet med å slå av numlock på det eksterne tastaturet FØR du slår av maskinen og tar ut kabelen til tastaturet

Endret av lucifer666
Lenke til kommentar

Dersom du ser på 0 tasten din, har du også / på samme tast, men med annen farge osv. Ser du på p tasten, har du + også osv. De tastene som er merket på den måten, har 2 funksjoner. 1 med numlock på, og 1 av. Dette er helt vanlig på bærbare, siden de ikke har plass til alle tastene som et vanlig, løst tastatur har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...