Gå til innhold

Direkte Video Via Firewire Til Videokamera


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurte på om det var et program som kunne overføre video fra tv-kortet mitt direkte til mitt kameraet mitt (Sony HDR-HC3E) via firewire.

 

Altså: TV Kort --- Firewire --- DV Kamera

 

Moviemaker kan overføre ferdig redigerte filmer tilbake til kameraet men jeg ser etter et som kan ta direkte fra tv-kortet. Kameraet blir litt som en VCR. :yes:

 

Takker for all hjelp :)

Endret av 77Bandit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke du trenger noe program for dette. Prøv å koble til kameraet, og se om du får bilde når du har kameraet enten i avspillings- eller opptaksmodus. Får du bilde skal det bare være å ta opp ved å trykke rec eller rec+play på kameraet (hvis dette har denne funksjonen).

 

Det er også mulig du må bruke S-video-kabel. Hva slags TV-kort har du?

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke du trenger noe program for dette. Prøv å koble til kameraet, og se om du får bilde når du har kameraet enten i avspillings- eller opptaksmodus. Får du bilde skal det bare være å ta opp ved å trykke rec eller rec+play på kameraet (hvis dette har denne funksjonen).

 

Det er også mulig du må bruke S-video-kabel. Hva slags TV-kort har du?

8113105[/snapback]

 

Når jeg sa du antakelig ikke trenger noe eget program mente jeg ikke noe program utover det som antakeligvis fulgte med kortet.

Lenke til kommentar

Vanligvis kan man eksportere ferdig redigert video tilbake til kamera, jeg leter etter en mulighet som gjør at jeg kan ta opp live tv direkte til kamera istedenfor og måtte ta opp på pc, redigere og så eksportere til kamera.

 

Her er Planen.

 

Canal Digital -- Dekoder -- TV-Kort på PC -- Firewire -- Kamera.

 

Tengte programmet var en slags bro mellom tv-kortet og firewire.

 

Har ikke AV inn på kameraet

Endret av 77Bandit
Lenke til kommentar

Jo :hrm:

Det er nettopp det man kan. Når du har gjort en film ferdig kan den skrives tilbake til kameraet via Firewire. Jeg lurer på om det er en mulighet for og få direkte video inn på kameraet via firewire isteden for og måtte ta opp på pc¨n og så måtte sende det til kameraet.

 

Ønsket Løsning: TV Kort -- Program på PC'n (en slags bro) -- Firewire -- Kamera

 

Vanlig og uønsket løsning: TV Kort -- Opptak på PC'n -- Rendering -- Firewire -- Kamera.

Lenke til kommentar
Jo :hrm:

Det er nettopp det man kan. Når du har gjort en film ferdig kan den skrives tilbake til kameraet via Firewire. Jeg lurer på om det er en mulighet for og få direkte video inn på kameraet via firewire isteden for og måtte ta opp på pc¨n og så måtte sende det til kameraet.

 

Ønsket Løsning: TV Kort -- Program på PC'n (en slags bro) -- Firewire -- Kamera

 

Vanlig og uønsket løsning: TV Kort -- Opptak på PC'n -- Rendering -- Firewire -- Kamera.

8153931[/snapback]

Er vanskelig å forstå hva du egentlig tenker på. Slik jeg tolker deg, så ønsker du å koble kameraet til pcen din og så redigere filmen, uten først å overføre den? I så fall kan dette fort vise seg å bli vanskelig...

Lenke til kommentar

Eksempel: jeg har redigert en film i moviemaker. så overfører jeg via firewire tilbake til kameraet.

 

Er det da mulig og skaffe et program som fungerer som en bro mellom tv kortet og firewire kontakten.

 

Det burde vere mulig og ta direkte video inn på kameraet når man kan ta ferdig redigert video inn på kameraet.

Lenke til kommentar
Eksempel: jeg har redigert en film i moviemaker. så overfører jeg via firewire tilbake til kameraet.

 

Er det da mulig og skaffe et program som fungerer som en bro mellom tv kortet og firewire kontakten.

 

Det burde vere mulig og ta direkte video inn på kameraet når man kan ta ferdig redigert video inn på kameraet.

8201309[/snapback]

Dumt spørsmål, men kommer ikke vidoen fra dv-tapen i utgangspunktet? Ser ikke helt bruksområdet på det du vil....

Lenke til kommentar

Ønsker og ta opp noe jeg vill fra tv'n.

 

Jeg har IKKE A/V inn men Firewire

 

Dette er mulig siden man kan skrive ferdig redigert materiale samme veien.

 

Redigeringsprogram kan overføre tilbake på kameraet, jeg ser etter et program som kan ta LIVE video fra tv kortet som er koblet til pc'n og overføre det til kameraet LIVE, istedenfor og måtte ta opp i f.eks 10 min til pc'n og så overføre til kamera.

Lenke til kommentar
Jaaaaaaa.......

Spørsmålet er fortsatt ubesvart :hmm:

8236856[/snapback]

Fælt til mas da. Om folk vet, så vil de svare. Videre virker dette som et veldig sæært bruksområdet. Du har tatt deg råd til å kjøpe HC3(har det selv), og må/bør da ha råd til å kjøpe en liten harddisk!

8245693[/snapback]

Vet det men jeg hadde tengt og bruke den som en slags videomaskin (VHS)

Har forresten funnet ut at det går ann og bruke eldre videomaskiner (ca 2004 og nedover) som en slags bro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...