Gå til innhold

Hjelp til oppkobling av viftestyring!


CyMTeC

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt meg Scythe Kama Meter og er litt usikker på åssen den skal kobles opp.

 

Lurer på hvor det er lurt å ha temp. målerene og hvilke vifter som er lure å koble til.

 

Jeg prøver å ha et "så lydløst som mulig" kabbinett.

 

Jeg har en 120mm vifte som trekker ut bak og to 120 forran som blåser inn og en 80mm i taket som trekker ut, samt skjermkortet ASUS 8800 GTS 320MB.

Tror jeg skal klare å holde overtrykk i kabinettet (har lest at det fungerer best med overtrykk). Har også mulighet til å montere en 80mm vifte i døra som blåser inn.

 

3 av de fulgte med når jeg kjøpte kabinettet CM Stacker 101 og de har molex kontakter istedet for vanlige vifte kontakter. Går det an å koble dem på viftestyring uten å måtte modifisere dem?

 

 

En siste ting.

Er det mulig å koble volumkontrollen rett på HK evntuelt lydkort slik at jeg kan få 5.1 lyd (har bare 5.1 høytalere). Løsninga som følger med er at jeg kobler en ledning fra lydutgangen til et eget kort som fulgte med viftestyringa som er kobla till Scythe Kama Meter og ifra kortet går det igjen en enkel ledning til høytalerene.

Endret av CyMTeC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...