Gå til innhold

Hvilket hovedkort bør jeg velge av disse to?


Janniz

Anbefalte innlegg

Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX, Socket-775, GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

 

eller

 

Asus P5B, P965, Socket-775, ATX, GbLAN, 6xSATAII, PCI-Ex16

 

Jeg er 99% sikker på at jeg ikke kommer til å kjøre SLI, men er kanskje det nForce-kortet best likevel til resten av oppsettet? Ser at max databushastighet er på 1333 MHz på det første og 1066 på det andre. Hva har det å si?

 

Specs:

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB

Gainward 8800gts 640 mb

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775

Samsung SATAII harddisk1

Endret av Janniz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX, Socket-775, GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

 

eller

 

Asus P5B, P965, Socket-775, ATX, GbLAN, 6xSATAII, PCI-Ex16

 

Jeg er 99% sikker på at jeg ikke kommer til å kjøre SLI, men er kanskje det nForce-kortet best likevel til resten av oppsettet? Ser at max databushastighet er på 1333 MHz på det første og 1066 på det andre. Hva har det å si?

 

Specs:

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB

Gainward 8800gts 640 mb

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775

Samsung SATAII harddisk1

8053919[/snapback]

 

Jeg har selv bestillt ASUS P5N-E Sli sammen med en E6600 etter å ha lest masse reviews på nettet så er jeg rimelig sikker på at det er et veldig bra valg. Kortet får masse skryt, og holder ikke noe tilbake fra hovedkort som koster nesten 2000kr mer. Har blitt testet mot Striker Extreme, både med singel GPU og med SLI, og de scorer like bra i spill. Maks et par frames i forskjell. Søk på google på p5n-e sli review og du vil få masse koselig lesing :) Gleder meg stort til jeg får det på døren :)

 

Vinci

Lenke til kommentar
Da har jeg bestemt meg:)

8054075[/snapback]

Hvorfor skal du ha ASUS?

Det går jo så inn i h....... tregt å laste ned oppdateringer fra sidene deres. :thumbdown:

8054160[/snapback]

 

Det må være den mest idiotiske grunnen til ikke å velge ASUS jeg noen sinne har hørt om!! Seriøst??

 

Har du prøvd å hente drivere fra f.eks. DFI sine sider? Det har jeg, og det går like tregt det, men det betyr ikke at DFI har dårlige hovedkort.

Sånne innlegg så det der har ingenting på dette forumet å gjøre!

 

Vinci

Lenke til kommentar
Da har jeg bestemt meg:)

8054075[/snapback]

Hvorfor skal du ha ASUS?

Det går jo så inn i h....... tregt å laste ned oppdateringer fra sidene deres. :thumbdown:

8054160[/snapback]

 

Det må være den mest idiotiske grunnen til ikke å velge ASUS jeg noen sinne har hørt om!! Seriøst??

 

Har du prøvd å hente drivere fra f.eks. DFI sine sider? Det har jeg, og det går like tregt det, men det betyr ikke at DFI har dårlige hovedkort.

Sånne innlegg så det der har ingenting på dette forumet å gjøre!

 

Vinci

8054564[/snapback]

 

Det kan jo være at noen som kan gjøre noe med det leser dette. :w00t:
Lenke til kommentar
Da har jeg bestemt meg:)

8054075[/snapback]

Hvorfor skal du ha ASUS?

Det går jo så inn i h....... tregt å laste ned oppdateringer fra sidene deres. :thumbdown:

8054160[/snapback]

 

Det må være den mest idiotiske grunnen til ikke å velge ASUS jeg noen sinne har hørt om!! Seriøst??

 

Har du prøvd å hente drivere fra f.eks. DFI sine sider? Det har jeg, og det går like tregt det, men det betyr ikke at DFI har dårlige hovedkort.

Sånne innlegg så det der har ingenting på dette forumet å gjøre!

 

Vinci

8054564[/snapback]

 

Det kan jo være at noen som kan gjøre noe med det leser dette. :w00t:

8054901[/snapback]

Lenke til kommentar
Bruk USA som mirror i stedet for Europe, går mye raskere fra statene på Asus support-sider.

8055007[/snapback]

 

Var på asus sine sider i dag og hentet ned drivere, hentet da fra både usa, europa og global. Men det gikk seint alle plassene for meg vertfall. Hadde ikke gjort noe om de hadde hatt litt kjappere linjer, men å bruke det som et argument for ikke å kjøpe et asus kort blir litt for dumt hehe.

 

Men hvor ofte er man egentlig inne og henter ned nye drivere til hk da... og det som blir oppdatert oftest er jo som regel bios, og det er ikke store fila uansett.

 

Vinci

Lenke til kommentar
Rart spørsmål:

Får man brukt begge pci slottene som er ved siden av den nederste pciexpress slotten, hvis man har et grafikkort der?

i_233438-300x200.jpg

8055132[/snapback]

 

Det kommer jo helt an på hvilket skjermkort du har satt i den slotten. Men hvis du f.eks. har 8800gtx i sli så vil den ene porten ikke være tilgjengelig lenger nei.

 

Vinci

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...