Gå til innhold

Mistet linsedeksel. Hvorkjøpe nytt?


Anbefalte innlegg

Jeg har desverre mistet mitt deksel til Canon EFS 17-55 2.8 IS USM og trenger å kjøpe et nytt(eller to). Samtidig ønsker jeg å bestille et deksel til "baksiden" på objektivet.

 

Etter å ha søkt litt på nett og vært inne på Fotovideo klarer jeg ikke å finne noe.

 

Noen som har tips til hvordan jeg enkelt kan få tak i dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ebay er din venn! Bare søk på "77mm lens cap" og "canon rear" så finner du begge deler. Om du får betalt med PayPal så er det jo nærmest ingen risk i det hele tatt, og absolutt billigere enn over disken i Norge. Husk å se etter godt etablerte selgere med god feedback.

Lenke til kommentar
ebay er din venn! Bare søk på "77mm lens cap" og "canon rear" så finner du begge deler. Om du får betalt med PayPal så er det jo nærmest ingen risk i det hele tatt, og absolutt billigere enn over disken i Norge. Husk å se etter godt etablerte selgere med god feedback.

8052197[/snapback]

 

Flott, takk for tips :D

Lenke til kommentar
Husk forresten at originale Canon-deler kommer til å koste mer, men sannsynligvis sitte bedre enn tredjepartsproduserte.

8052290[/snapback]

 

det stemmer helt sikkert; men det jo ikke avansert elektronikk det er snakk om her, kun plastikk. har handlet endel slikt på ebay og det er helt kurrante greier. passform og materialer er stort sett veldig bra; er finish som er det jeg først og fremst vil utsette på. Men når man får 10 piratdeksler til prisen av 1 originalt er det jo ikke å forvente at alt er like bra.

Lenke til kommentar
Husk forresten at originale Canon-deler kommer til å koste mer, men sannsynligvis sitte bedre enn tredjepartsproduserte.

8052290[/snapback]

Langt i fra. Canon sine linsedeksler har rykte på seg for å være svært dårlige. Faktisk flere som kjøper inn lens cap fra Nikon fordi de sitter bedre og er lette å handtere.

Lenke til kommentar
Husk forresten at originale Canon-deler kommer til å koste mer, men sannsynligvis sitte bedre enn tredjepartsproduserte.

8052290[/snapback]

Langt i fra. Canon sine linsedeksler har rykte på seg for å være svært dårlige. Faktisk flere som kjøper inn lens cap fra Nikon fordi de sitter bedre og er lette å handtere.

8052754[/snapback]

Det er jeg ikke uenig i, men jeg var vel ikke spesifikk nok. Jeg tenkte på "piratlagde".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...