Gå til innhold

Bruk av gamle objektiv?


Anbefalte innlegg

Hei,

Har planer om å kjøpe meg nytt speilrefleks og trenger noen råd ang valg av objektiv.

 

Har fra før et analogt canon kamera med to linser:

- Canon zoom lens ef 35 - 80 1:4-5.6 III (tror dette er et kit objektiv)

- Tamron af LD 70-300mm 1:4-5.6

 

Kan noen av disse objektivene brukes?

 

Filtere etc. regner jeg med at er ok å "flytte med seg"?

 

Har vel tenkt på canon d400 men åpen for alternativer. -Spørsmålet er også om jeg skal kjøpe hus + bruke objektivet jeg har, gå for kit og kjøpe et dyrere standard zoom senere, eller kjøpe hus + litt dyrere objkektiv nå. Har satt av 8000kr, men grensen kan tøyes :blush:

 

Kamera vil brukes til å primært fotografere hunder, som stort sett er i bevegelse, opptil kanskje 50m avstand-varigjerede lysforhold. Ellers er blir det tur/ferie kamera.

 

Har lekt meg med venners d350/d400 med kit objektiv, og irriterer meg over for lite tele...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden det øverste skal passe på 350d/400d går jeg ut ifra at det nederste også gjør det, men om automatikken funker får noen andre bekrefte.

 

Jeg tror du kan klare deg fint med 400d-kit og de to objektivene du har, men om du vil ha mer lysstyrke/skarphet hadde det ikke vært dumt å kjøpe bare huset og kjøpe Sigma 17-70 f/2.8-4.5, Sigma 18-50 f/2.8 eller Tamron 17-50 f/2.8, men da må du være forberedt på å klage en gang eller to før du får et objektiv som er 100% (erfart selv).

Endret av pederk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...