Gå til innhold

kjope laptop i usa?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er for tiden paa reise jorda rundt og kommer til usa om 3 uker. Kommer til aa oppholde meg i California omraadet og lurer paa om det kan vaere smart aa kjope en laptop mens jeg er der?

 

Vil det vaere minimale prisvariasjoner i forhold til Norge?

Er det noen problemer med aa kjope laptop i usa, tenker paa strom, garanti osv?

Hvilke nettsider selger billig laptop?

Hvilke sider er gode for aa sammenligne priser, slik som prisguiden til hardware?

Jeg kunne gjerne tenkt meg aa kjope laptop uten os for aa legge inn linux paa den.

 

Takk for all hjelp og forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prisforskjellene er minimale i forhold til Norge. De nordiske landene er faktisk ganske billige når det gjelder elektronikk. Når det gjelder garanti, så er det alt du har. Forbrukerrettigheter varierer fra stat til stat, men du får maks 2 år med rettigheter. Etter det er det slutt. Husk også at eventuell reklamasjonsrett kun gjelder overfor butikken du kjøpte PCen av. Dersom du f.eks. kjøper en HP eller Acer laptop, kan du ikke kontakte dem i Norge etter at garantien er ute.

 

Avhengig av produsent og modell er det heller ikke sikkert at du kan få maskinen reparert i Norge, og de maskinene som kan tas av serviceverksted i Norge må det ofte beregnes lengre ventetid på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...