Gå til innhold

'Masseutsendelser' av SMS (til ca 100 stk)


Anbefalte innlegg

Er ansvarlig for å organisere et jobbrelatert arrangment for mennesker fra 4-5 forskjellige land til høsten, og tenkte å holde kontakt med deltakerne med SMS under arrangementet (det er bygget opp med noe obligatorisk, noe frivillig og en del tid de selv har til disposisjon, så en del av tiden kommer folk til å være litt 'her og der').

 

Tenkte derfor at det kunne være bra å sende påminnelser og evt. endringer i programmet til alle via SMS. Å sende til hver enkelt en og en er selvfølgelig tungvint, men jeg kunne tenke meg å sende enten til alle samtidig, eller til en av de 4-5 'hovedgruppene' av mennesker.

 

Med andre ord trenger jeg en løsning der jeg kan definere en 'samlegruppe' som inkluderer alle og noen enkeltgrupper slik at jeg lett kan sende til mange med en sending helst fra mobil eller fra en web-basert løsning.

 

Å investere i en 'tyngre' proffløsning for kundekontakt/oppfølging o.l. vil nok være overkill siden dette bare gjelder i noen få dager. Noen som har noen tips/innspill til hvordan dette kan løses?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva slags mobil har du? hvis du har sony ericsson, kan du velge send, send til mange, merke av alle kontaktene og sende, men det vet du sikkert. du kan også legge de aktuelle kontaktene i en gruppe, og velge å sende til denne gruppen. hvis du har nokia mener jeg også du kan gjøre det siste på alle deres tlf. og igjen; hva slags mobil har du?

Lenke til kommentar
hva slags mobil har du? hvis du har sony ericsson, kan du velge send, send til mange, merke av alle kontaktene og sende, men det vet du sikkert. du kan også legge de aktuelle kontaktene i en gruppe, og velge å sende til denne gruppen. hvis du har nokia mener jeg også du kan gjøre det siste på alle deres tlf. og igjen; hva slags mobil har du?

8050783[/snapback]

 

 

Huff.....glemte at dette programmet kun fungerer på Sony Ericsson ja :blush:

Lenke til kommentar

Jeg har et veldig bra tips til deg: http://www.clickatell.com er akkurat hva du trenger. Der kan du om du vil gjøre alt fra webinterface, eller om du vil være mer avansert skrive eget program. Du kjøper meldinger i bulk, og de er rimeligere enn å sende fra telefon (rundt et par og tredve øre stk). De har dekning overalt. Best av alt, det koster ikke noe å ha konto, og det er ikke noe minimumskjøp (bortsett fra at hvert kjøp må være minst 200 meldinger = 71 kr). Det er heller ikke noen utløpsdato på kjøpte meldinger.

Lenke til kommentar
Er ansvarlig for å organisere et jobbrelatert arrangment for mennesker fra 4-5 forskjellige land til høsten, og tenkte å holde kontakt med deltakerne med SMS under arrangementet (det er bygget opp med noe obligatorisk, noe frivillig og en del tid de selv har til disposisjon, så en del av tiden kommer folk til å være litt 'her og der').

 

Tenkte derfor at det kunne være bra å sende påminnelser og evt. endringer i programmet til alle via SMS. Å sende til hver enkelt en og en er selvfølgelig tungvint, men jeg kunne tenke meg å sende enten til alle samtidig, eller til en av de 4-5 'hovedgruppene' av mennesker.

 

Med andre ord trenger jeg en løsning der jeg kan definere en 'samlegruppe' som inkluderer alle og noen enkeltgrupper slik at jeg lett kan sende til mange med en sending helst fra mobil eller fra en web-basert løsning.

 

Å investere i en 'tyngre' proffløsning for kundekontakt/oppfølging o.l. vil nok være overkill siden dette bare gjelder i noen få dager. Noen som har noen tips/innspill til hvordan dette kan løses?

8050202[/snapback]

 

 

Har du NetCom er PCsms et bra alternativ, Telenor skal ha noe lignende men er ikke helt kjent med dette.... søk det opp på netcom.no :)

Lenke til kommentar

Legg merke til at han skrev at det var utenlandske brukere. To ting han må sjekke opp før han velger pcsms: (jeg sjekket i faqen til netcom og det stod ikke noe der)

 

1) Kan man i det hele tatt sende til utlandet

2) Hva koster egentlig en melding til utlandet sendt fra netcom (tror de tar mer enn vanlig sms takst)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...