Gå til innhold

Laptop til reparasjon.. (tid?)


wormy

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

En venn av meg kjøpte en laptop for en stund siden (under ett år), fra komplett. Husker ikke merke, men det kan være det samme. Etter en stund ble den treig, og formattering, etc, hjalp ikke. (Fortsatt like treg).

 

Den har nå vært på Komplett til reparasjon i.. 6 uker, og han har enda ikke fått noen indikasjon på når han får den tilbake..

Mulig jeg blander med noe anent nå (sansynlig :p), men har han ikke krav på erstattnig dersom ikke han får den tilbake innen 3 uker, eller noe?

 

Mulig jeg er helt på jordet, men bare lurer :).. (Han bruker den også en del på skolen, eller brukte...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

synes 6 uker er vel drøyt...jeg hadde ihvertfall ikke ventet så lenge før jeg hadde ringt å purret på dem...det bruke å hjelpe å purre på dem...men han har nok neppe noen rett til å bytte eller heve kjøpet sånn helt uten videre...men med litt goodwill fra komplett så kommer dem nok frem til en løsning.

 

be din venn å ringe dem å spørre hva som skjer...

 

 

Gega

Lenke til kommentar
Når er det han har krav på å få låne pc i mellomtiden da? 3 uker eller noe? Riktignok gjelder dette kun så lenge dette ikke medfører urimelig kostnad for butikken, hvordan dette nå skal tolkes.

8047455[/snapback]

 

Utlån av en laptop vil i de aller fleste tilfeller tilsi at urimelig kostnad for butikken, så sant denne butikken ikke har dedikert maskiner til utlån fra før.

 

Men helt enig at 6 uker er lenge, jeg hadde purret etter 3 uker, senest. Har selv kjøpt maskiner fra nettbutikker (ikke komplett, men mpx/netshop), og har med stor suksess levert maskinen til reperasjon direkte til leverandøren. I mitt tilfelle har det vært Acer, og begge gangene brukte de 2 dager på å fikse den. Første tilfellet byttet de skjermen, andre gangen harddisken.

 

Send en godt skrevet mail, eller ring komplett på dagtid. De er alltid veldig hyggelige, og kan sikkert prøve å få fart på/purre på din service.

 

Bare husk, man kommer lengre med et smil når det gjelder kundebehandlere. Dette gjelder begge veier :).

Lenke til kommentar

Jeg sendte inn min Cybercom (Medion) Coop PC for noen uker siden, og den kom tilbake etter en ukes tid med nytt hovedkort. Den virket noen dager før skjermen ble svart, og så skal den inn igjen...

 

Kvaliteten på maskinen er ikke all verden, men Compare som har support på Medion er ganske greie og sender et fraktbrev i posten så man slipper å betale porto.

Lenke til kommentar
Jeg sendte inn min Cybercom (Medion) Coop PC for noen uker siden, og den kom tilbake etter en ukes tid med nytt hovedkort. Den virket noen dager før skjermen ble svart, og så skal den inn igjen...

 

8049169[/snapback]

 

Interessant historie! Fordi min HP pc ble sendt til reparasjon for to uker siden. Skjermkortet ble byttet ut. Når jeg fikk pcen tilbake så røyk hovedkortet. Så nå sitter jeg og banner over kvaliteten til HP hardware... Må nok sende den inn på nytt.

 

Kanskje det riktige for oss begge er å bli kvitt disse pcene...

Lenke til kommentar

Må få skryte litt av Compare support for hurtig service selvom jeg har hatt to feil på Coop PC'en på kort tid. For en uke siden ringte jeg og fikk tilsendt returfraktbrev. På lørdag sendte jeg inn maskinen, og idag (onsdag) er den tilbake og funker igjen.

 

Jeg var litt skeptisk til å kjøpe PC på samvirkelaget, men det har vist seg å være adskillig bedre enn fryktet når det gjelder service.

Lenke til kommentar

Service på PCer varierer veldig fra verksted til verksted.

 

Jobber selv på PCverksted, og vi har en gjennomløpstid på 3-5 dager (avhengig av hvor lang tid det tar å få deler). Nå er vi riktignok i bedriftsmarkedet, så det stilles litt større krav til oss.

 

HP for privatpersoner tror jeg er noe av den dårligste servicen ever. Uten å nevne navn på firma, så tok det forrige gang vi sendte inn en PC dit 3-4 uker å bytte en del (HardDisk) etter at de hadde fått maskinen med ferdig diagnose fra oss (vi har ikke lov til å reparere konsumer-modeller)

 

Men du bør kunne forvente å ha maskinen din tilbake innen 2 uker uansett hvor du sender den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...