tHe OvErClOcKeR Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Hei! Jeg har det samme problemet som beskrevet i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&hl=+0x00000024 Skal gjenopprette dette på en Dell-maskin, og dermed har jeg ikke win xp cden å reboote med. Hva gjør jeg? Tusen takk for svar. Veldig frustrert nå. Mye informasjon på pcen jeg ikke kan miste
Fin Skjorte Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Kontakt Dell så kan de sikkert sende deg en OEM versjon! Så bruker du bare nøkkelen som henger på maskinen din. Evnt kan du se om du finner en OEM versjon på nettet som du kan laste ned, og som du bruker din nøkkel på- men er dog usikker på om Dell har flere utgaver av XP!
tHe OvErClOcKeR Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Skrevet 28. februar 2007 Hei! Har en versjon av XP Pro liggende. Kan jeg bruke denne selv om operativsystemet på PCen er XP Home?
Fin Skjorte Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Så fremt du har en legitim product key til den skal ikke det by på noe problemer! Men den vil neppe funke med key'n du har på maskinen! Tenker først og fremst om du skal reinstallere XP, og det kan forsåvidt være en god ide da OEM versjonene som regel har diverse tilleggs apps som sinker maskinen. Dessuten er jo pro å foretrekke foran home!
tHe OvErClOcKeR Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Skrevet 28. februar 2007 Hei! Takk for svar. Jeg har ikke tenkt å installere på nytt. Tanken min med å bruke den andre windows cden var å få kjørt en chkdsk på harddisken og slik rette opp i feilen som forårsaker dette. Er dette realistisk?
02tom Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Det du trenger en en oem/kopi av xp home. Så kan du bare bruke key`en din til å aktivere windows. Med xp pro cd så vil ikke dette funka da du ikke har lisens for denne versjonen. dell sin oem versjon av windows er helt clean uten dette ekstra som enkelte leverandører smelter sammen. Har selv Dell så vet dette er sant.
Fin Skjorte Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 dell sin oem versjon av windows er helt clean uten dette ekstra som enkelte leverandører smelter sammen. Har selv Dell så vet dette er sant. 8042788[/snapback] Sikker på dette? På min oem til I9300 har jeg bl.a. QS og NSS som ekstra apps! Har selv aldri reinstallert den versjonen så skal ikke si at det ikke er optional, men flere jeg har snakket med avviser det!
tHe OvErClOcKeR Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Skrevet 28. februar 2007 Så da bør jeg altså ta kontakt med Dell og få dem til å sende ne oem versjon? Kan noen bekrefte/avkrefte om jeg er nødt å reinstallere. Dette er noe jeg helst vil prøve å unngå. Har lest litt rundt, og andre som hadde samme feilmeldingen kom seg unna med å kjøre chkdsk etter å ha bootet fra cden.
02tom Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Den cd jeg fikk med til min Inspiron 6400 var helt clean, i tillegg fulgte det med en driver cd med alt dritten til dell hehe. Når først slike feil oppstår så er det like greit å ta en clean install...da er du rimelig sikker på at problemet ikke kommer tilbake med det første. Men kan jo hende at den løsningen du snakker om funker. Er jo bare å prøve.
tHe OvErClOcKeR Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Skrevet 28. februar 2007 Eneste er at dette egentlig er min mor sin pc, og jeg tror hun har en del der som er veldig viktig at hun beholder. Sitter her med grisedårlig samvittighet over at den ikke funker. Alt begynte etter at jeg avbrøt en scandisk rett før den var ferdig
02tom Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Da må du iallefall ta backup av det som er viktig, enten på en cd, dvd eller legge den på en annen del av hardisken hvis du ikke bare har c:. Hvis hardisken din ikke er delt opp så bør du gjøre det.
Fin Skjorte Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 (endret) Eneste er at dette egentlig er min mor sin pc, og jeg tror hun har en del der som er veldig viktig at hun beholder. Sitter her med grisedårlig samvittighet over at den ikke funker. Alt begynte etter at jeg avbrøt en scandisk rett før den var ferdig 8042852[/snapback] Sa "tHe OvErClOcKer"! Men uansett, hvilke maskin har du? Og du kommer ikke inn på den? Endret 28. februar 2007 av js79
Fin Skjorte Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Den cd jeg fikk med til min Inspiron 6400 var helt clean, i tillegg fulgte det med en driver cd med alt dritten til dell hehe. 8042841[/snapback] Når du sier det så har jeg også masse driver greier på en annen cd, muligens den er clean da, selv om jeg faktisk betviler det... men uansett!
tHe OvErClOcKeR Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Skrevet 28. februar 2007 Eneste er at dette egentlig er min mor sin pc, og jeg tror hun har en del der som er veldig viktig at hun beholder. Sitter her med grisedårlig samvittighet over at den ikke funker. Alt begynte etter at jeg avbrøt en scandisk rett før den var ferdig 8042852[/snapback] Sa "tHe OvErClOcKer"! Men uansett, hvilke maskin har du? Og du kommer ikke inn på den? 8042867[/snapback] Hehe.. Lenge siden det navnet ble opprettet gitt Riktig, kommer ikke inn på maskinen. Prøvd å loade i safe mode og alt. Sitter på en Dell Dimension E520.
Fin Skjorte Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Last ned denne, og diagnostiser maskinen! Krever forsåvidt at du kan få brent den ut på en annen maskin da, og det den står å surrer ganske lenge, mener jeg å huske. Kjørte en slik selv engang da hd'n begynte å dø!
tHe OvErClOcKeR Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Skrevet 28. februar 2007 (endret) Last ned denne, og diagnostiser maskinen! Krever forsåvidt at du kan få brent den ut på en annen maskin da, og det den står å surrer ganske lenge, mener jeg å huske. Kjørte en slik selv engang da hd'n begynte å dø! 8042898[/snapback] Vil den kunne finne feilen for så å reparere den? Eller blir jeg fortsatt sittende med feilmeldingen etter denne har kjørt? Beklager hvis jeg spør så mye, men vil så gjerne fikse det. Endret 28. februar 2007 av tHe OvErClOcKeR
Fin Skjorte Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Stengt tatt finner den vel bare feilen, men den si om du kan få det fikset uten reinstall, ut fra feil den finner. Får du forresten en feilmelding nå?
tHe OvErClOcKeR Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Skrevet 28. februar 2007 (endret) Stengt tatt finner den vel bare feilen, men den si om du kan få det fikset uten reinstall, ut fra feil den finner. Får du forresten en feilmelding nå? 8042932[/snapback] Har allerede brukt noe dell diagnostic utility og søkt, og den viste ikke i det hele tatt tegn til at noe var galt med harddisken. Harddisken fikk pass på testen. Feilmeldingen jeg får er en blåskjerm hvor det står STOP 0x00000024 (0x00190203,0x85C2DA98,0xC0000102,0x00000000) edit: spelling Endret 28. februar 2007 av tHe OvErClOcKeR
Fin Skjorte Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 MS har ikke lest noe særlig enda, men ser stygt ut for at du må boote fra cd
Fin Skjorte Skrevet 28. februar 2007 Skrevet 28. februar 2007 Her er noen norske omtaler av problemet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå