Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

klarer ikke å spille CS online via routern.


Anbefalte innlegg

Jeg har netopp skaffet meg en SMC barricade router 4-port. Alt går fint untatt i noen spill inkludert CS.

Det kommer bare retry når jeg prøver å joine en server. Jeg hvet det er routeren som gjør dette. Hva skal instillingene vere på i Nat¨en i konfigen på smcen?

 

Jeg er veldig dårlig innen det her, så jeg takker for gode råd til dette.

 

ps : firewall er av. xp pro installert

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du enabler DHCP server på SMC'en, stiller inn XP på "motta ip-adresse automatisk" i instillinger for TCP/IP protokoll.

 

trykk win+r

kjør CMD

Skriv ipconfig /all for å se om du har fått ip/gateway/dns av routern

 

for å oppdatere ip skriv ipconfig /release og ipconfig /renew

Lenke til kommentar

Da er det du som er dårlig med nettverk fordi jeg har en 7 porters SMC Barricade router, den funker fint som DHCP på NextGenTel, Telenor, utenom DHCP på nextgentel, og etter en annen SMC som DHCP...

 

Dessuten spiller jeg CS på trådløst eller linker til en annen SMC router (Wireless 7004AWBR) som ikke har på DHCP'en...

 

CS funker for det... det er du som har bedt routeren om å gjøre det der på en eller annen måte, du må bare prøve deg fram.

Lenke til kommentar

Det du kan gjøre for å være 100% at det er router som blokkerer, kan du sette DMZ til ip på maskinen du spiller på. I denne sammenheng kan det være greit å sette opp static IP på maskinen(dvs knytte MAC addresse til fast IP).

 

Grunnen til att du bør teste dette, er fordi jeg tror at alle porter fra 1024 allerede er åpen fra fabrikk(SMC). Evt er det flere porter som skal åpnes(TIPS: klarer du å se hvilke porter CS prøver å koble seg opp mot?)

 

Har hørt at man må ha gyldig nøkkel for å spille On-line(men det har du vel selvsagt :)

Lenke til kommentar

DMZ(Demilitarized Zone) er en ipadresse du kan oppgi på routeren, hvor akkurat den IP'en ikke blir påvirket av blokkerte porter. Du vil ikke ha noen form for beskyttelse overhode på den addressen som blir satt opp i DMZ.

 

Ett eller annet sted finner du ett felt som heter DMZ hvor du kan skrive inn en IP-addresse(stort sett alle routere av den typen har en slik).

 

Om du skriver ipconfig i ett msdos-kommandovindu vil det komme opp hvilken IP-addresse du har på maskinen du sitter på. Dette er den IPaddressen som skal skrives inn i DMZ(+ at du evt må enable innstillingen). Det kan hende at routeren må rebootes for at endringen skal bli gjeldende, men uansett får du sikkert en melding om det.

 

Husk at bruk av DMZ i dette tilfellet brukes bare for å sjekke om det er en innstilling i routeren som ikke er riktig.

 

Med at du har nettverk, mener du at du kommer ut på internett med en nettleser, eller har du flere maskiner som er koblet sammen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...