Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger råd. VPN Server/Router


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Lurer på om det er noen smarte hoder her som kan gi meg noen gode råd angående kjøp av VPN server.

 

Litt info :

ISP : NextGenTel med statisk IP.

Modemet er satt satt opp i "bridge mode" slik at våres Linksys WRTG54 router får den eksterne IP'en, all routing gjøres altså på Linksys'en.

 

Hva jeg trenger!

Vil ha mulighet til å koble på 15-25 vpn klienter på nettet våres på en enklest mulig måte. Pris ? tja . 3 - 7k ?

 

 

 

Tusen takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal du kjøre dette gjennom en liten brannmurboks, eller skal du kjøre

en skikkelig server..

 

med prisanslaget ditt regner jeg med det er en brannmurboks du tenker på.

NetASQ F25 ellers så har zywall er greie bokser med alt du trenger og i forskjellige størrelser.

 

Men jeg ville vurdert noen kroner til og kjørt opp en 2003 server med 2 nettverkskort og kjøre alle tjenester på den istede.

Lenke til kommentar

Hva med en Cisco PIX, Check Point Safe@Office, Netasq, Fortinet eller Juniper? De rimeligere utgavene ligger i underkant av 7000 og kan gjøre svært mye. De fire siste har antivirus, antispam i tillegg til IPS (Intrusion protection system), vanlig brannmurfunksjoner, routerfunksjoner og VPN-funksjoner.

 

Om du ønsker å gjøre minst mulig selv vil jeg anbefale Fortinet da den er enkel å konfigurere og har støtte for både IPSec, PPTP og SSL-VPN.

Lenke til kommentar
Hva med en Cisco PIX, Check Point Safe@Office, Netasq, Fortinet eller Juniper? De rimeligere utgavene ligger i underkant av 7000 og kan gjøre svært mye. De fire siste har antivirus, antispam i tillegg til IPS (Intrusion protection system), vanlig brannmurfunksjoner, routerfunksjoner og VPN-funksjoner.

 

Om du ønsker å gjøre minst mulig selv vil jeg anbefale Fortinet da den er enkel å konfigurere og har støtte for både IPSec, PPTP og SSL-VPN.

8035673[/snapback]

 

Linux server med debian fwbuilder, iptabels, openvpn og dhcp osv.

 

da får du en router med brannmur og en vpn server.

så koster det ikke noe og sette opp heller. :)

Lenke til kommentar

som alle her sier vel jeg anbefale en pc som vpn server med openvpn.

siden hvis du skal ha 10-15 clienet så blir det fort mye jobb på cpu siden alt skal krypteres. håper du har greie linje siden 10-15clienet blirer faktisk endel ut linje. men skal du bare bruke vpn og knytte bedriften sammen, og du ikke har nok linke kan du jo lei en server og sette opp. siden av erfaring hvis du har 2mbit/256kbit så holder det til 1-2bruker, og nr 3 går det veldig sakte

NB:

hvis du bruker treminal server bruker den veldig fort opp inet linja di.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...