Gå til innhold

Kjøp av nytt speilreflekskamera


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg og noen venner driver et båtblad (elevbedrift), og vi har begynt å tjene litt penger. Derfor har vi funnet ut at vi trenger et digitalt speilreflekskamera - for bildenes skyld, selvsagt.

 

Hovedgrunnene for at vi skal kjøpe et speilreflekskamera er:

 

- Vi skal ta bilder av båter i fart. Dette blir fort utydelig med vanlig kompaktkameraer. Jeg regner med at dette har noe med lukkertiden å gjøre.

 

- Henger sammen med forrige punkt. For å sikre at bildene blir bra av båter i fart, er det også kjekt om man kan ta mange bilder fortløpende.

 

Dessuten er det jo kjekt med en del minne- og batterikapasitet.

 

Ingen av oss har noen særlig erfaring med å ta bilder - ei heller bruk av linser e.l. Derfor bør kameraet være nogenlunde nybegynnervennlig - men heller ikke ubrukelig for den profesjonelle.

 

Når det kommer til linser og sånt har jeg ikke peiling - her trenger jeg forumbrukerenes hjelp. Jeg antar at vi er villige til å betale rundt 10.000 kr. for kameraet.

 

Så - hvilket kamera bør vi kjøpe - og hvordan er det med linser og slikt?

 

På forhånd takk for alle svar.

Endret av mp93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er den ofte oversette sannheten med speilrefleks. Anta å betale 2-3 ganger mer for all optikken du vil ha enn for selve huset.

 

du vil kanskje ha ett raskt kamera, 400D er vel ikke det raskeste på serie...men da kommer du opp i en pris som ifølge posten din ikke er det mest aktuelle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...