Gå til innhold

Software for enkel bilde/tekstredigering

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Skrevet

Sjefen min kom nettopp inn på kontoret mitt med et klisterark med 12 små ruter som han ønsket å printe på. Problemet er at programmet han bruker, word, gjør det hele ganske tungvint. Det eneste programmet jeg kom på som kunne gjøre jobben enklere var InDesign og jeg spør her for sikkerhets skyld i tilfellet det finnes noe enklere.

Målet er altså å finne et program som tillater brukeren å lage disse små rutene ved å følge faste mål slik at printen treffer der den skal.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det med Word som gjør det tungvint? I Word kan du velge alle slags etikettstørrelser og -typer fra Verktøy -> Brev og massutsendelser -> Konvolutter og etiketter. Det kan da knapt bli enklere.

Gjest Slettet+9817234daf
Skrevet

Jeg mente også at Word sannsynligvis var det enkleste, men sjefen sa at tabellrutene skiftet både bredde og høyde i forhold til teksten, og det var dermed umulig å si hvordan det kom til å bli på print. Er det mulig å låse tabellene i Word? I så fall vil det være temmelig enkelt.

Skrevet

Moralen er, som alltid; ikke hør på sjefen, han har ikke peiling. ;)

Gjør som jeg skrev: Gå inn på Verktøy -> Brev og massutsendelser -> Konvolutter og etiketter -> Etiketter, klikk alternativer og velg etikettstørrelse/type. Typen du skal ha står etter all sannsynlighet spesifisert på pakken med etiketter eller bak på arket med etiketter. Deretter klikker du Nytt dokument og får opp et dokument med en tabell.

Tabellen er spesifisert med fortrukket høyde og bredde på celler som passer til etikettene. Dvs. at uansett hvor mye man skriver eller hva man setter inn så vil størrelsene holdes fast. Det er dog mulig å endre størrelsen på rader/kolonner/celler ved å klikke på kolonne- eller radskiller (i tabellen eller på linjalene).

Så kan du lagre dokumentet som en mal (Fil -> Lagre som -> Dokumentmal) og spre den til de brukerne som skal ha den.

Gjest Slettet+9817234daf
Skrevet

Det fungerte glimrende. Takk skal du ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...