Gå til innhold

Hjelp med DOS....


Rosa Tanga

Anbefalte innlegg

Tenkte å lage et tekstdokument over alle mp3 katalogene mine. Disse ligger på cd'er.

Så for å gjøre det enklest mulig så går det an å skrive:

dir x: /b > x:mp3.txt

der x er cd-rom og stasjon på harddisk.

Men hvis jeg skriver dette for hver gang, så overskriver den innholdet. Går det an å skrive noe i kommandoen så den legger til teksten før eller etter innholdet som allerede ligger der fra før?

Har 4DOS til rådighet hvis noen er kjent med det, går sikkert an men....

 

 

Går det an å gjøre dette på en annen enkel måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde være enkelt å lage ei lita .bat fil som ordna det skulle jeg tro.. Enda enklere ville jo være et program som lagra CDene som hver sin .txt -fil, eks. Mp3CD01.txt, Mp3CD02.txt, osv..

 

Kunne laget et lite VB/C++ program som ordna det, men tror ikke jeg skal bruke tid på det nå..

 

*krampeaktig forsøke å stå på kjemi-eksamen*

Lenke til kommentar

Takk for svarene ja :smile:

 

Det gikk med ">>" isteden for ">".

 

 

Qrt_:

Siden jeg ikke kan å programere, så skal jeg prøve å lage ei lita .bat fil i dos. Det skal gå greit. Jeg ønsker ikke ei fil for hver cd, men ei stor samla fil.

 

Men nå som detter fikset, er det noen mulighet for å få ei linje åpen mellom hver cd, i txt dokumentet? denne filen må vel legges til når jeg skriver kommandoen, men er det mulig?

 

 

Tilføyd etter denne ble postet:

 

@echo off

dir n: /b >> f:mp3.txt

 

Her er det jeg skrev i .bat fila, enkelt men det virker. Kan jeg tilføye noe, slik at den lager ei "tom" linje under teksten i mp3.txt fila?

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Rosa Tanga på 2002-12-07 18:51 ]

Lenke til kommentar

Hvis du nøyer deg med en litt "dirty" måte å løse det på så kan du lage en katalog et sted på harddisken og opprette en fil der som heter xxxxxxxxxxxxxxxxxx eller noe annet (som er lett å skille fra mp3'ene, og legge inn en linje i .bat fila som lister opp innholdet i dende katalogen etter linja som lister opp CD'n med mp3. Da får du et skille mellom hver CD i alle fall.. Kommer ikke på noen måte å legge inn linjeskift i farta.. :smile:

 

Edit: Eksempel på kode:

dir j: /b >> f:mp3.txt

dir f:linjeskift /b >>f:mp3.txt

 

[ Denne Melding var redigert av: Qrt_ på 2002-12-07 19:07 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...