IRRupt Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 (endret) Hei Jeg har store problemer med å overklokke med dette hovedkortet. Benytter nyeste BIOS 0902. Hardware: Intel E4300 Thoughpower 750W OCZ 2 GB PC6400 (800 mhz) Har lest flere "erfaringer" fra andre med samme kort og det variere sterkt. Jeg booter såvidt alltid samme hvor aggressivt jeg klokker, men det henger seg når jeg laster Windows. Varme? For lite spenning? Kabinettet er plassert i en bod hvor temp ligger veldig tett på utetemperaturen. I skrivende stund er temperaturen 11C, mens HK ligger på rundt 25C. Under load kryper CPU opp mot 20C Har forøkt å øke VCORE og CPU VTT i alle mulige kombinasjoner, men uten hell. Innstillinger i BIOS: AI Tuning: ManualLinkBoost: Disabled Vcore Voltage: AUTO Memory Voltage: 2.1 Volt 1.2v HT Voltage: AUTO NB Core Voltage: AUTO SB Core Voltage: AUTO CPU VTT Voltage: AUTO DDRII Controller Ref Voltage: AUTO DDRII Channel A Ref Voltage: AUTO DDRII Channel B Ref Voltage: AUTO tCL (CAS Latency): 4 tRCD: 4 tRP: 4 tRAS: 15 Command Per Clock (CMD): 2 clock (2T) Advance Memory Settings tRRD: AUTO tRC: AUTO tWR: AUTO tWTR: AUTO tREF: AUTO Async Latency: AUTO CPU Spread Spectrum: Disabled PCIE Spread Spectrum: Disabled MCP PCIE Spread Spectrum: Disabled SATA Spread Spectrum: Disabled LDT Spread Spectrum: Disabled CPU Internal Thermal Control: Disabled Limit CPUID MaxVal: Disabled Enhanced C1 (C1E): Disabled Execute Disable Bit: Disabled Enhanced Intel Speedstep Tech: Disabled LDT Frequency: 5x PCIEX16_1 Frequency (Mhz): 100 PCIEX16_2 Frequency (Mhz): 100 PCIEX16_3 Frequency (Mhz): 100 SPP<->MCP Ref Clock, Mhz: 200 Noen som har erfaringer med dette kortet og som kan poste hva de benytter? Takk på forhånd! Oppdatering 26.02.07 Har nå nådd målet med en stabil klokk på 3,15Ghz med følgende innstillinger: (Q)FSB: 1400 Actual 350 Divider: 3:2 Memory: 932 Vcore Voltage: 1,375 Memory Voltage: 2.2 1.2v HT Voltage: AUTO NB Core Voltage: 1,4 SB Core Voltage: 1,55 CPU VTT Voltage: 1,35 DDRII Controller Ref Voltage: AUTO DDRII Channel A Ref Voltage: AUTO DDRII Channel B Ref Voltage: AUTO tCL (CAS Latency): 5 tRCD: 5 tRP: 5 tRAS: 15 Command Per Clock (CMD): 2 clock (2T) Endret 26. februar 2007 av IRRupt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå