Gå til innhold

Bytterett?


Anbefalte innlegg

Er det noen her som vet om man overhodet har bytterett på software?

 

Jeg kjøpte 2 ps2 spill på Maxi is Ski storsenter.

Spillene er ikke forseglet der.

Jeg fant fort ut at spillene er rimelig kjipe, så 2 dager etter kjøpet går jeg tilbake til Maxi for å høre om jeg kan bytte.

Det får jeg ikke fordi forseglingen er brutt.

 

Når jeg da nevner det at de faktisk ikke har forsegling på ps2 spill der (de henter cd'ene/dvd'ene fra lageret), så får jeg beskjed om at det må jeg be om i kassa.

Så det ble på en måte min feil dette da.(riktignok hadde jeg prøvd dem :smile:)

Uansett, har jeg noen som helst bytterett eller må jeg bare bite i det sure eplet å godta at jeg kastet bort 1200 kr ?

Hvordan er den nye kjøpsloven når det kommer til software?

 

(for å ha nevnt det, spillene jeg snakker om er Colin McRae 3.0 og WRC 2. 2 gedigne nedturer etter min mening.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det falt deg ikke inn at du kunne spørre om å prøve spillene før du kjøpte dem?? Jeg hadde ikke kjøpt et PCspill i alle fall dersom jeg enten ikke visste om det var bra, eller hadde prøvd det.. (UT2K3 kjøpte jeg på dagen for jeg VISSTE det var kult, og det var det). Jeg hadde i alle fall ikke brukt 1200 kr på 2 spill som jeg ikke hadde prøvd..

Lenke til kommentar

Angrerett gjelder bare ved kjøp utenfor butikk (Internett, postordre, telefonsalg, osv.)

 

Angreretten gjelder ikke for programvare, videoer, o.l. hvor forseglingen er brutt.

 

Men kommer du med et uåpnet dataspill til butikken like etter jul, får du selvsagt bytte det i ett annet spill, evt. tilgodelapp, selv om du ikke har krav på det.

 

LeD

Lenke til kommentar

Jaja, da får jeg enten lære meg å like de spillene da eller muligens gi dem bort til jul :smile:

 

 

Tigeren: Joda, vanlighvis ville jeg aldri kjøpt noe jeg ikke visste allt om eller hadde prøvd, men disse spillene var noen unntak.

Så og si alle skryter av dem, også folk jeg stoler på når det gjelder kjørespill, men selv de er nok litt blendet av eyecandy denne gangen.

Kjøpe uprøvd? Never again!

 

Takker for info!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...