Tacritan Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 Telenor setter den "tekniske" hastigheta på maks i forhold til hva Kapaks sier (basert på linjelengde og kvalitet), linja blir deretter strupt ned til den hastigheten man abonnerer på.Dette er visst for å gjøre det lettere for kundeservice å øke hastigheten ved endring av abonnement. Baksiden er at det blir generert flere feil og ustabiliteter i nettet. 8020472[/snapback] Hvorfor skulle de strupe i tillegg? Det er jo bare å ødelegge hastigheta enda mer, hele poenget med forskjellen på teknisk hastighet og reell hastighet er jo for å kompansere på overhead og å legge inn den forsikringa om at man faktisk får det man betaler for?
Rune007 Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 Dere har 4mb linje og klager over at dere får 3,6mb?? Har 1500/300 fra Telenor jeg, og får ikke mer enn 650/100! DET er noe å klage over det! Dessverre ser det ut til at linja ikke tåler mer, da jeg heller ikke har mulighet til å oppgradere linjehastigheten... "Det er alltid noen som har det verre enn deg..."
Muffinman Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 (endret) poenget er at ingen av vennene miner måler mere enn 3600 det betyr jo at tn ikke leverer mere enn 3.6mbit da. 8020442[/snapback] Men er det virkelig verdt å klage på en mangel på 400kbps? 8020467[/snapback] Når jeg fikk ned mot 3kbps men betalte for 4, mens naboen min betalte for 3 og fikk 3 er det all grunn til å reklamere. Hvorfor skal man finne seg i å betale mer for et produkt som er bedre kun på papiret? Det samme gjelder når man kjøper epler, pærer, hummer eller hva det måtte være. Betaler man for 1 kg skal man gå ut av butikken med 1 kg. Det kan da ikke være så vanskelig å kalle produktet for den reelle hastigheten om sentralen/linja ikke klarer mer? Telenor har tydeligvis ingen problemer med å oppgi dette på Max-abonnementet sitt, for da får den enkelte oppgitt hvilken hastighet man kan regne med å oppnå på sin adresse når man kjører adsl-sjekk`en. Jeg tenker mye på de stakkarene som ikke får ADSL i det hele tatt, og det er faktisk veldig mange her til lands som ikke gjør det. Dette er jo faktisk saken fullstendig uvedkommende, selv om det kanskje setter ting litt i perspektiv. Det er jo ingen grunn til å klage på at man får mindre epler enn man betaler for i butikken, for i Afrika er det mange som ikke har epler eller mat i det hele tatt... Endret 25. februar 2007 av Muffinman
s13 Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 Selv om man abonnerer på 1500, så kan de gjerne sette sync på 4,8mb. Linja blir da strupt ned til ca 1800. Som sagt, bare for å gjøre det enklere for kundeservice, slik at de slipper å videresende alle hastighetsendringer til Nett avdelingen.
Tacritan Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 Heh, ålreit, satt veldig på spissen da. Jeg syns fremdeles at folk er ganske kravstore, men det kan være bare meg.
hiper Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 Dere har 4mb linje og klager over at dere får 3,6mb?? Har 1500/300 fra Telenor jeg, og får ikke mer enn 650/100! DET er noe å klage over det! Dessverre ser det ut til at linja ikke tåler mer, da jeg heller ikke har mulighet til å oppgradere linjehastigheten... "Det er alltid noen som har det verre enn deg..." 8020498[/snapback] de som betaler teleskritt for 56kbit, men får bare 30kbit det er noe og klage på det, men nei de har ikke rett til og klage
_sindre_ Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 Jeg vil nå si at lyse er tingen, der får du mer enn du betaler for, og kapasiteten på kobberlinjen din er selvsagt ikke noe problam, siden du får fiberkabel inn til huset En ting som er litt merkelig med lyse er at hastigheten varierer en del, av og til laster jeg ned i over 1,5MB/s, selv om jeg bare har 6Mbit.
Muffinman Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 Dere har 4mb linje og klager over at dere får 3,6mb?? Har 1500/300 fra Telenor jeg, og får ikke mer enn 650/100! DET er noe å klage over det! Dessverre ser det ut til at linja ikke tåler mer, da jeg heller ikke har mulighet til å oppgradere linjehastigheten... "Det er alltid noen som har det verre enn deg..." 8020498[/snapback] de som betaler teleskritt for 56kbit, men får bare 30kbit det er noe og klage på det, men nei de har ikke rett til og klage 8020527[/snapback] Fordi en analog telefonlinje er laget for analog telefontrafikk, og dermed garanterer Telenor intet annet enn at telefonen din virker. Akkurat det synes jeg egentlig ikke er urimelig.
hiper Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 se litt på forsjellene du her sitter vi og syter over at vi ikke får 4mbit fullt ut mens de som bor der det ikke er utbygd adsl skal liksom nøye seg med rundt 30kbit? har du noen gang hatt analogt modem?
Muffinman Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 Hvis den var ment for meg så kan jeg opplyse om at jeg hadde isdn i noen år før det ble adsl tilgjengelig her.
abrj Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 Skal ha 4000/400 men hastighetene varierer fra 800/200 til 2800/450 bare i løpet av få sekunder. Telenor sier at sentralen er full, og at det er det som gjør det, og at de ikke kan få gjort noe før tidligst 2. termin i år, da "planleggingsgruppen" må se på saken først. Har hatt noen krangler med Telenor på dette i det siste. Hadde de bare klart å levere javnt på 3500-4000 +/- hadde jeg vært fornøyd, og ikke sitte å si at jeg har noe de ikke klarer å levere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå