Gå til innhold

Hvordan får man opp farten på P4 2,4 GHz (533MHz)?


WebGuden

Anbefalte innlegg

Kan noen si meg hva en skal endre i BIOS for å endre hastigheten fra 2,4 GHz til feks. 2,8 GHz på et ASUS P4S8X hovedkort - trinn for trinn?

 

Det er vel ikke mye som skal gjøres for å oppnå denne hastigheten med bruk av standard vifte?

 

CPU temperaturen ligger normalt på 32 C ved normalt bruk (ASUS probe), så her er det vel litt og gå på?

 

Hvis den som leser dette ikke har nøyaktig samme kombinasjon - hva endrer hastigheten på prosessoren? (har en annen PC som jeg lett endret 1600 MHz til ca 2200 MHz ved å endre "CPU speed" i BIOS. I dette tilfellet har jeg kun ett valg: 2400 MHz).

 

Jeg vil tro "CPU speed" settes til Manual - men hva mer må endres i denne type BIOS?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-12-07 12:56, skrev ZkedaR:

Front side bus (fsb) og muligens v-core...



 

Jeg har testet litt med og endre disse verdiene med det resultat at PC'en henger fullstendig hver gang jeg har forsøkt.

 

Det skulle vel være mulig å overklokke noe med dette hovedkortet? Er det noen som har en detaljert beskrivelse?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-07 12:52, skrev WebGuden:

Kan noen si meg hva en skal endre i BIOS for å endre hastigheten fra 2,4 GHz til feks. 2,8 GHz på et ASUS P4S8X hovedkort - trinn for trinn


 

Det er mye som avgjør hvor langt du kan klokke en P4S8X, hvilken utgave du har av kortet, hva slags minne du bruker, og hva slags bios du kjører.

 

Fsb156 er max på P4S8X, Bios 1003a gir best ytelse, og du må ha kvalitetsminne for å få fart på det.

 

Vcore på 1.550 i Probe, fsb på 150 og kvalitetsminne justert til 2-2-2-6-A-1 bruker gå greit, hvis du har en god utgave av P4S8X og riktig Bios...

 

Edit: Korrigerer " anbefalte" minneinnstillinger til 2-3-3-6-A-1, det høres bedre ut, og OC'ing på eget ansvar...

 

[ Denne Melding var redigert av: rondespiret på 2002-12-07 16:51 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...