Gå til innhold

Forandre resources i Win2000


Te'om

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp satt inn et nytt skjermkort, men Windows 2000 lar meg ikke bruke det fordi det prøver å ta i bruk en 'memory address' som allerede er i bruk. Det naturlige ville være å slå av 'use automatic settings' og velge en ny memory address, men det er ikke mulig! 'Use atomatic settings' boksen er grå, og jeg får ikke forandret den. Dette gjelder også alle andre enheter i systemet. Hvis noen vet hvorfor det er slik og hvordan man forandrer det, så hadde jeg satt stor pris på å få vite det! Jeg har administrator rettigheter og har installert alle nye drivere + Service pack 3.

 

Skjermkortet er et 'ST Lab Radeon 8500', og det kræsjer med 'VIA CPU to AGP controller'.

Hovedkortet er et 'Epox 6VBA', og chipsettet er 'VIA Apollo Pro Plus 133'.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er løst! Konfliktene oppsto i 98 og XP også, men na vet jeg hva som faktisk forårsaket dem. Jeg hadde satt 'AGP aperture size' til 128MB i BIOS, siden jeg satt i et 128MB skjermkort. Når jeg satt 'AGP aperture size' ned til 64MB igjen, var alt i orden.. Hvis noen andre her kommer borti samme problem, så prøv dette!

 

Nå er jeg lykkelig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...