Gå til innhold

Problemer med mitt 8800gts 320mb!


{TRiAL}

Anbefalte innlegg

Skaffet meg igår et Point of Veiw 8800gts kort....Etter litt styr for å få plass i kassa mi, kom det til slutt på plass....Skulle også kjøre en cleen install av win xp i samme slengen.

Men problemet mitt er at jeg sliter med å få signal på skjermen? Noen ganger får jeg det når jeg starter og andre ganger ikke.

Og hver gang jeg rebooter maskina mi får jeg ihvertfall ikke noen ting, og må da slå maskinen min heeelt av og på igjen for å få noe bilde.

Prøvde da og sette inn et annet pci-e kort for å se, og da funket det som normalt.

Fikk så vidt testet kortet på jobb idag også, og der virket alt til og være normalt.

 

Noen som har noen anelse om hva som kan være problemet da?

 

Mitt oppsett er:

 

Asus A8N Sli Premium

AMD X2 4200+

2gb ocz ddr 400mhz

1stk. raptor 74gb

1 dvd brenner

8800gts

 

Har flere disker og slikt også, men dette er hva som er koblet til nå bare.

 

Så setter pris på alle svar og idéer, vil gjerne ha maskinen opp med mitt nye kort.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ops...glemte vist den ja :p

Er en OCZ 520w, så skulle da tro den ville gi nok?

 

Fikk riktignok ikke testet det veldig på jobb, da den eneste maskina på testbenken med pci-e aldri ville fyre ordentlig opp i win :p

Men hver gang jeg startet den maskinen, eller rebootet den, så fikk jeg et signal på skjermen.

 

Kan det ha noe med hvilken skjerm jeg bruker også?

Er en VeiwSonic VP2030b, for den kjører jo bare på dvi-d.

Veit at med det andre kortet jeg hadde, så måtte jeg sette skjermen på før jeg fyrte pc'en for at jeg skulle få noe skjermbilde før jeg kom inn i windows.

Men nå får jeg jo ikke noe skjermbilde i det hele tatt :(

Høres ut som pc'en jobber ellers også.

 

Har ikke brukt det andre pci-e sporet nei....så det funker og bruke det også, uten at man kjører sli oppsett?

Lenke til kommentar

Opplevde samme problem som trådstarter referer til da jeg selv hadde A8N-SLI Premium. I starten kjørte jeg ett enkelt 7800GTX 512MB smertefritt, men etter oppgradering til 2x7800GTX 512 i SLI startet problemene.

 

I vinter byttet jeg ut SLI oppsettet med et 8800GTX og hadde fremdeles samme problem som trådstarter, og valgte derfor å bytte til A8N32-SLI.

 

Personlig mistenker jeg hovedkortet for å skape problemene dine, det har jo ikke kommet ny BIOS oppdatering til det hovedkortet på flere år, noe Asus burde ta selvkritikk for.

Lenke til kommentar

Utrolig sært problem synes jeg, for noen ganger får jeg signal og alt virker og være greit. Men noen ganger har den bare ikke lyst, igår kveld når jeg prøvde virker det som den rett og slett bare ikke hadde lyst.

Som siste nevner her, så har jeg siste bios (som også sagt, ikke kommet noen ny på evigheter). For kortet funket som sagt fint på testbenken på jobb (sett bort fra at maskina restartet av seg selv før den kom inn i win hele tiden), men var da i det minste alltid et signal og bilde på skjermen. Så skulle da ikke tro feilen ligger i skjermkortet ihvertfall?

 

Har begynt og lure på om psu'en kan være problemet, så håper jeg kan få testet noen kompiser sine en dag. Selvom jeg ikke mistenker den for og være problemet, tar jeg ikke feil skal det være 33a på 12v railen der. Og det burde jo være mer enn nok.

Psu'en som var på testbenken på jobb var jo bare en 400w om jeg ikke leste feil i farten så.

 

Hvor lett er det å få tak i hovedkort til socket 939 nå om dagene, veit at vi har lite av det på jobb ihvertfall.

Eller er det da verdt og faktisk bare bytte cpu og hovedkort i samme slengen?

Litt surt med tanke på at oppsettet mitt faktisk bare er litt over 1år gammelt.

 

Takk for alle svar og tips ihvertfall :)

 

Og skulle flere ha noen idéer, eller dere som alt har skrevet har mer og tilføye så må dere bare si ifra ;)

Lenke til kommentar

For og oppdatere situasjonen litt mer, så satte jeg inn mitt gamle skjermkort igjen nå...siden jeg tenke jeg like gjerne kunne gjøre det, frem til jeg fikk testet med eventuelt en annen psu eller noe slikt.

 

Men gjett hva som skjedde....Nå har jeg samme problemet igjen, men med mitt gamle skjermkort :(

Det som er rart, er at mitt gamle skjermkort funket fint i maskinen igår tidlig når jeg testet da.

 

Så noen som har noen idé hva problemet kan være da?

 

Kan det være hovedkortet som har gått på en smell?

Eller noen andre ting mon tro?

 

Nå sliter jeg faktisk med å få noe skjermbilde i det hele tatt :cry:

Lenke til kommentar
For og oppdatere situasjonen litt mer, så satte jeg inn mitt gamle skjermkort igjen nå...siden jeg tenke jeg like gjerne kunne gjøre det, frem til jeg fikk testet med eventuelt en annen psu eller noe slikt.

 

Men gjett hva som skjedde....Nå har jeg samme problemet igjen, men med mitt gamle skjermkort :(

Det som er rart, er at mitt gamle skjermkort funket fint i maskinen igår tidlig når jeg testet da.

 

Så noen som har noen idé hva problemet kan være da?

 

Kan det være hovedkortet som har gått på en smell?

Eller noen andre ting mon tro?

 

Nå sliter jeg faktisk med å få noe skjermbilde i det hele tatt  :cry:

8015984[/snapback]

 

Jeg har den samme psu som deg å har ingen problemer prøv skjermkortet i en annen pc.

Lenke til kommentar

Skjermkortet mitt står på en helt egen kabel fra psu'en (med en molex på mitt gamle)

På det nye står den også på en helt egen (pci-e), har også prøvd og bruke y-splitten som fulgte med kortet og kjørt 2 egne molex kabler på den, uten at det har hjulpet heller :(

 

Men kan det være hovedkortet det er noe galt med?

For som sagt funket mitt gamle skjermkort når jeg prøvde det for 2 dager siden, men igår funket det ikke :mad:

 

Hva kan ha skjedd på den ene dagen? Pc'en har jo ikke vært brukt annet enn at jeg tok ut det nye og satt inn det gamle :dontgetit:

 

Begynner og lure om det bare er uflaks som følger meg, når det gjelder hardware til pc'en. For hver gang sliter jeg med å få det til og funke :p

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd med mitt nye kort på jobb, der så alt ut til og funke fint. Så da skulle en jo tro det enten ville vært hovedkort eller psu.

 

Men det som er rart, er jo at plutselig mitt gamle skjermkort også har fått samme problemet nå. Da det funket for 2dager siden.

 

Men får en kompis hit idag, så får be han ta med seg en psu så jeg kan få utelukket et problem til.

Lenke til kommentar

Viktig å huske på og bruke èn kabel fra hver 12v rail dersom du bruker y-splitt og har 2stk 12v rails. Ellers er nok fornuftig å sjekke hovedkort og PSU. Hvis ikke kan det være kompatibilitetsproblemer. Sånt kan skje desverre. Akkurat det med å ikke få bilde på skjermen skjer av og til her også. Akkurat det er kjipt med DVI-D. Men pleier å få bilde når Windows kommer opp, hvis ikke er det bare å skru av og prøve på nytt.

 

Bør forøvrig ikke glemme at PSU taper seg i ytelse/effektivitet osv over tid (litt avhengig av last). Er vel dog ikke så lenge sida OCZ begynte med PSU, så det er vel ikke et aktuelt problem her. Med mindre det er no galt med PSU, så gjenstår det isåfall bare hovedkortet. Får høre om du kan låne med et kort fra teknisk, evt ta med maskina di på jobben og teste der. Skulle du finne ut at hovedkortet lager problemer, så er ihvertfall Asus A8N32-SLI Deluxe å få tak i fortsatt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...