Gå til innhold

[Vista] Oppdatere opplevelsesindeks [LØST]


Anbefalte innlegg

Har installert nytt skjermkort og alt virker knirkefritt, men når jeg skal sjekke opplevelsesindeksen for å se forskjellen fra det gamle skjermkortet vil den ikke oppdatere "poengene".

 

Det står "Ny maskinvare oppdaget! Windows-opplevelsesindeksen må oppdateres", så trykker jeg "Oppdater" og den kjører testen, og når den er ferdig skjer det ingenting.. Står bare igjen med den samme gamle karakteren..

 

Kan det ha noe med at jeg har uekte Windows?

Endret av jd_giskeodegard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den indeksen settes etter flere delverdier. Den laveste av alle delverdier brukes. Om du f.eks har en treig harddisk, så vil den gi lavere verdi enn skjermkortet, og dermed har ikke skjermkortet noen betydning på resultatet. Samme gjelder om du har lite eller tregt minne.

Lenke til kommentar
Den indeksen settes etter flere delverdier. Den laveste av alle delverdier brukes. Om du f.eks har en treig harddisk, så vil den gi lavere verdi enn skjermkortet, og dermed har ikke skjermkortet noen betydning på resultatet. Samme gjelder om du har lite eller tregt minne.

8004588[/snapback]

 

Det er kun skjermkortet som drar ned indeksen, og det var derfor jeg ville se om det ble noen forskjell. Men saken er at det vil ikke oppdatere seg, for selv om jeg kjører testen, så står det fortsatt den beskjeden om at jeg må oppdatere pga ny maskinvare, og "Windows-opplevelsesindeks: Ikke klassifisert" bak klassifiserings-ikonet som i tillegg er grått, og ikke blått slik som det skal være..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...