Gå til innhold

problemer med lydkort


Anbefalte innlegg

Heisann har da fått meg M-aidophile 2496 :)

 

Nå kommer problemet hvordan få det til å virke? For det første passet ikke lydinngangene fra ''anlegget'' inn i lydporten på kortet. (den svarte og grønne pluggen)

 

Må jeg da bruke penger på helt nye høytalere for å få det til å virke?

 

For det andre det jeg ville bruke det til var når jeg lagde musikk for at cpu forbruket skulle gå ned og den ikke konstant ville ligge på 100%.

 

Bruker jeg m audio asio driveren får jeg jo ikke noe lyd ut siden det ikke er noe lyd utgang på kortet...

 

Så er det ingen måte å få til å bruke maudio asio driveren og samtidig få lyd?

 

Er bare veldig forvirra her nå :ermm: Vet nesten ikke hva jeg spør etter engang :hmm:

 

Takker for svar som kan oppklare :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Den mest vanlige utgangen på lydkortet til 'mannen i gata' er 3.5 mm stereo jack hunnkjønn-utganger, også kalt minijack.

Men så er jo ikke Audiophile 2496 noe kort for 'mannen i gata' á la hva Creative lager, så kontaktene her er noe anderledes.

 

På Audiophile 2496 sitter det 2 stk. RCA/phono hunnkjønn-utganger (se her for bilde). Dette er samme type tilkobling man finner i hifi stereoanlegg o.l.

 

Nå vet jeg ikke hvordan inngangen på anlegget ditt er, men om det er samme innganger på anlegget som utgangene på Audiophile 2496 er, kan du bruke helt vanlige RCA-til-RCA-kabeler (hannkjønn i begge ender) slik som f.eks denne kabelen.

Om det er kun ett lite hull for 3.5 mm minijack kan du bruke en minijack-til-RCA-kabel (hannkjønn i begge ender) slik som f.eks denne kabelen.

 

For å få lyd må du koble anlegget til "RCA Outputs" slik som vist på bildet her. :)

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...