Rotwail Skrevet 22. februar 2007 Skrevet 22. februar 2007 Noen som har peiling på et enkelt program for å komprimere bilder til å ta mindre plass, fks få et bilde som er 700 kb til å bli 50 kb. ??
Swe Skrevet 22. februar 2007 Skrevet 22. februar 2007 Noen som har peiling på et enkelt program for å komprimere bilder til å ta mindre plass, fks få et bilde som er 700 kb til å bli 50 kb. ?? 7999264[/snapback] Dersom du mener å tilpasse et bilde til web eller email eller sånt, så bruker jeg Irfanview til dette. Gratis og greit, med masser av parametre for å skalere og komprimere. Bare husk å kjøre outputen til nye filer (i en annen mappe eller med et annet navn), og ikke skrive over originalene!
Rotwail Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Skrevet 22. februar 2007 Noen som har peiling på et enkelt program for å komprimere bilder til å ta mindre plass, fks få et bilde som er 700 kb til å bli 50 kb. ?? 7999264[/snapback] Dersom du mener å tilpasse et bilde til web eller email eller sånt, så bruker jeg Irfanview til dette. Gratis og greit, med masser av parametre for å skalere og komprimere. Bare husk å kjøre outputen til nye filer (i en annen mappe eller med et annet navn), og ikke skrive over originalene! 7999312[/snapback] Er dette et enkelt prog? lite peil på sånn jeg skal legge ut noen bilder,men fikk beskjed at de var for store.
Inc Skrevet 22. februar 2007 Skrevet 22. februar 2007 hvis fu har windows kan du bruke ett tillegsprogram som heter image resizer powertoy for windows
Rotwail Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Skrevet 22. februar 2007 (endret) hvis fu har windows kan du bruke ett tillegsprogram som heter image resizer powertoy for windows 7999345[/snapback] Kan ikke nånn her komprimer bildan for mæ da? d er 3 stk Endret 22. februar 2007 av Rotwail
Inc Skrevet 22. februar 2007 Skrevet 22. februar 2007 hvis fu har windows kan du bruke ett tillegsprogram som heter image resizer powertoy for windows 7999345[/snapback] Kan ikke nånn her komprimer bildan for mæ da? d er 3 stk 7999362[/snapback] Det programmet jeg snakker om er super enkelt. Bare høyreklikker blidet og velger ønsket format..
Rotwail Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Skrevet 22. februar 2007 hvis fu har windows kan du bruke ett tillegsprogram som heter image resizer powertoy for windows 7999345[/snapback] Kan ikke nånn her komprimer bildan for mæ da? d er 3 stk 7999362[/snapback] Det programmet jeg snakker om er super enkelt. Bare høyreklikker blidet og velger ønsket format.. 7999370[/snapback] Har du en link til dette programmet??
Inc Skrevet 22. februar 2007 Skrevet 22. februar 2007 (endret) hvis fu har windows kan du bruke ett tillegsprogram som heter image resizer powertoy for windows 7999345[/snapback] Kan ikke nånn her komprimer bildan for mæ da? d er 3 stk 7999362[/snapback] Det programmet jeg snakker om er super enkelt. Bare høyreklikker blidet og velger ønsket format.. 7999370[/snapback] Har du en link til dette programmet?? 7999380[/snapback] http://www.microsoft.com/windowsxp/downloa...ppowertoys.mspx Edit: jeg gikk utifra at du hadde xp Endret 22. februar 2007 av regga
Rotwail Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Skrevet 22. februar 2007 dette er den enkleste jeg har vært borti.... 7999686[/snapback] kan du ikke leg ut linken slik at jeg bare trenger å trykke på last ned??
Torbjørn T. Skrevet 22. februar 2007 Skrevet 22. februar 2007 På den sida der du vil vil på høgre sida finne ei liste med lenker til ulike småprogram. Bla litt ned på sida, og du finn eit som heiter Image Resizer. Klikk på lenkja som heiter ImageResizer.exe for å laste ned. Var det verkeleg so vanskeleg å finne? Når det er sagt, du har so vidt eg hugser svært lite kontroll på komprimeringa med dette. IrfanView er nok betre slik sett, men er samtidig litt «vanskelegare» (i hermeteikn fordi det ikkje er noko spesielt vanskeleg, meiner eg) å bruke. Men med tanke på at du ikkje klarde å finne nedlastingslenkja til Image Resizer ein gong, so er vel det godt nok for deg ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå