Gå til innhold

Ny boks - klokke Core 2 6400/6600?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

skal ha en ny boks, og lurer litt på om jeg i den forbindelse skal prøve meg på å klokke litt igjen - som jeg ikke har gjort siden jeg hadde en Duron 800. (Som godeste herr Budalen som dere klokkere sikkert kjenner til kjøpte av meg, og ikke så lenge etter kom denne artikkelen på hw.no - tror med andre ord det var meg og ikke Duronen det var noe feil på :!::!::!: )

 

Uansett, jeg har ramlet litt av lasset når det gjelder å følge med på hva som passer sammen, og håper derfor dere har noen tips!

 

Siden den er en "alltid på"-boks og plassert i en bokhylle (dog med skapdør) , så må jeg prøve å kombinere de umulige kompanjongene overklokking og lavt støynivå.... :)

 

- Er ikke ute etter å hente maks ytelse, men alt jeg kan få "gratis" uten å lempe veldig på krav til støy og strømforbruk.

- Skal brukes til videoredigering osv - ikke dumt om jeg kan putte i en quad-core om et år eller så

- Vista Business - 4 GB trengs vel... :mad:

- Raptor 150 GB disk? Er den så mye raskere i praksis?

- Ikke behov for SLI, men optisk tos-link er kjekt å ha :-), ellers ingen krav

 

 

Har blinket meg ut ett-eller-annet 965 kort og en Core 2 Duo 6400 eller 6600. Også minne som passer til selvsagt - no-name cheap-ass minne fra Komplett er kanskje ikke det lureste å velge?

 

Men bør jeg kanskje vente litt? Kommer det forresten ikke snart nye chipset for Core 2, som øker ytelsen opp mot 15%? Eller er det "teoretisk ytelse? " :) Og kanskje nye modeller / prisreduksjon på cpu i april? Men lenge til det da....

 

Blir ihvertfall glad for alle tilbakemeldinger! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Hei,

 

skal ha en ny boks, og lurer litt på om jeg i den forbindelse skal prøve meg på å klokke litt igjen - som jeg ikke har gjort siden jeg hadde en Duron 800. (Som godeste herr Budalen som dere klokkere sikkert kjenner til kjøpte av meg, og ikke så lenge etter kom denne artikkelen på hw.no - tror med andre ord det var meg og ikke Duronen det var noe feil på :!::!::!: )

 

Uansett, jeg har ramlet litt av lasset når det gjelder å følge med på hva som passer sammen, og håper derfor dere har noen tips!

 

Siden den er en "alltid på"-boks og plassert i en bokhylle (dog med skapdør) , så må jeg prøve å kombinere de umulige kompanjongene overklokking og lavt støynivå.... :)

 

- Er ikke ute etter å hente maks ytelse, men alt jeg kan få "gratis" uten å lempe veldig på krav til støy og strømforbruk.

- Skal brukes til videoredigering osv - ikke dumt om jeg kan putte i en quad-core om et år eller så

- Vista Business - 4 GB trengs vel...  :mad:

- Raptor 150 GB disk? Er den så mye raskere i praksis?

- Ikke behov for SLI, men optisk tos-link er kjekt å ha :-), ellers ingen krav

 

 

Har blinket meg ut ett-eller-annet 965 kort og en Core 2 Duo 6400 eller 6600. Også minne som passer til selvsagt - no-name cheap-ass minne fra Komplett er kanskje ikke det lureste å velge?

 

Men bør jeg kanskje vente litt? Kommer det forresten ikke snart nye chipset for Core 2, som øker ytelsen opp mot 15%? Eller er det "teoretisk ytelse? " :) Og kanskje nye modeller / prisreduksjon på cpu i april? Men lenge til det da....

 

Blir ihvertfall glad for alle tilbakemeldinger!  :thumbup:

7996164[/snapback]

 

Det skal komme priskutt i april, husker ikke hvor mye hver enkelt av prosessorene skulle ned men det var snakk om opptil 40% på visse modeller, noe som alltids er hyggelig ;) snart kommer også 6450 fra intel, i bunn og grunn e6400 med doblet cache, de kan også være intressante.

 

Angående minne ville jeg ha valgt noe kvalitetsram, med greie overklokningsegenskaper. "noname" ram er ikke og anbefale hvis en skal klokke (men det finnes de som har vært heldige med de også...) Personlig kan jeg qanbefale xms2 serien til corsair, men det finnes mye bra ram på markedet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...