Gå til innhold

Vurderer fujifilm f40fd


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Hadde planlagt å kjøpe f30, men nå har jo f40 kommet og den har fått noe av det som f30 manglet:

-Minnekortleser for Sd kort

-Flere megapixler (8,1)

 

Ser den har lavere iso-støtte, fra 3200 til 2000, men kvaliteten på 3200 var vel sånn at den uansett ikke ville blitt brukt.

Mer aktuelt å kunne gi gode bilder på f.eks iso 800.

 

Har ikke funnet noen test av det ennå, kun oversikter over tekniske data.

Vet at fijifilm har "slitt" endel med kromatisk abberasjon, så jeg håper den delen også er forbedret.

 

Noen som ved å se på de tekniske dataene kan si noe mer om det sammenlignet med f30, og vil akam komme med test av f40 også snart?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Fujifilm F40fd er visst nok avtakeren til F20 ikke F30. Derfor er den også billigere enn blant annet F31fd. Har sett noen bruker anmelderser på at den nye Super CCDen ikke er like bra som den gamle på F30. Men dette var typisk amatør anmedelser på 2-3 setninger.

 

Er spent på en sikkelig anmeldelse av dette karmeraet! Imens kan man jo lese denne:

http://www.digitalcamerainfo.com/content/F...ions-Review.htm

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Til nå så har jeg lest at f40fd er site kameraet i f-rekken (f20, f30,f31) så det var overraskende hvis f40 er bedre enn f20 men dårligere enn f30/f31.

Har sett priser som ligger 1000-1500 kroner under f30 (ligger på rundt 2300 på det billigste) så det kan jo forklare det jeg har undret meg over.

Er f31 det "beste" kameraet da?

Lenke til kommentar
Nei, det er F40 som har stått til 2300 i ulike prisguider.

Stort sett nettbutikker som selger den til den prisen..

8387919[/snapback]

F30 selges nok til 2300 flere steder tror jeg. Vi har det til 2500 der jeg jobber, men det er fra forrige parti vi kjøpte inn. Tipper innkjøpsprisen har gått litt ned etter det, ettersom det er ventet et nytt kamera. Og da vil også utsalgsprisen gå ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...