Gå til innhold

Trenger videokamera til å filme i garasje (band)


Anbefalte innlegg

Har absolutt ingen peiling på videokameraer, men vi er et band som vil filme det vi spiller i en garasje. Det er for å legge ut på youtube, vil ha skikkelig god kvalitet :)

Og hva er beste måten å ta opp lyd ifra spillingen vår?

Og vil gjerne se klipp fra noe som er filmet med kameraene dere foreslår! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forslag til videokameraer kan du lese om overalt på tråden her, så det gidder jeg ikke svare på, men lyden kan jeg si litt om.

 

For å få skikkelig lyd må dere ha et miksebord, og XLR-inngang(er) på kameraet. Da må dere koble til alle instrumentene (noe som betyr at dere må mikke opp trommesettet, og bruke monitor for å høre dere selv) til miksebordet, og koble lyden videre derifra og til XLR-inngangen på kameraet. Er ikke verre enn det, men utstyret er dyrt.

Alternativt kan dere rigge det opp på samme måte, men ta opp lyden på en harddisk eller annet opptaksutstyr istedet for kameraet, og smelle det sammen i redigeringa.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Hvis det er noe musikkvideo lignende greier dere tenker på så vil jeg anbefale å spille inn musikken separat... så får dere litt mindre styr med filming osv, da kan dere konsentrere dere om bare filmingen liksom.

Lenke til kommentar
Har absolutt ingen peiling på videokameraer, men vi er et band som vil filme det vi spiller i en garasje. Det er for å legge ut på youtube, vil ha skikkelig god kvalitet  :)

Og hva er beste måten å ta opp lyd ifra spillingen vår?

Og vil gjerne se klipp fra noe som er filmet med kameraene dere foreslår! :thumbup:

7994282[/snapback]

Velg et 3ccd-kamera grunnet god bildekvalitet. panasonic er billigst. NV-GS 230, NV-GS 320, NV-GS 500. Koster fra 4000,- til ca 8000,-

Ta opp lyden med en ekstern lydopptaker ex. Roland Edirol R-09 som jeg har selv, hvis dere ikke har tilgang til en studiorecorder eller noe med gode mikrofoner. Last videoen inn på pc, og dubb inn lyden via et videoredigeringsprogram.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...