Gå til innhold

prosjektor-komplett ukens tilbud


NoNamed

Anbefalte innlegg

hvordan er denne med spill og ...tekst ?

maks 800 oppløsning ser jeg....

 

http://www.komplett.no/k/k.asp?ck=1&r=1&action=info&s=fp&p=20225

 

jeg har prøvd en prosjektor til 50k en gang...den funka veldig bra den...(skulle bare mangle)

men den kosta 50k :smile: (jeg bare lånte...hadde ikke råd til og kjøpe)

 

så hvordan funker denne på

-fps spill

-strategi spill som redalert og lignende

-tekst (word/explorer)

-film (divx)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Erfaringsmessig så er SVGA mer enn godt nok til avspilling av DivX, DVD ol. Men når det gjelder tekst vil jeg sterkt anbefale en høyere oppløsning. Hvordan den er til spill vil jeg ikke uttale meg om fordi jeg har aldri prøvd å spille spill på videokanoner - men jeg kan tenke meg at det burde gå rimelig greit.

 

700 ANSI lumen er ikke av det beste - antakelig vil den kreve at det er relativt mørkt i rommet for det skal bli et bra bilde.

 

Konlusjonen min er: Skal den brukes til film og evt spill er denne grei nok. Er det meningen å kunne lese tekst kan du bare glemme det. Til det har den for dårlig oppløsning.

Lenke til kommentar

Har en projektor selv, med samme spesifikasjoner.

 

Til film, spill og tv-sendinger (sport), fungerer den utmerket. Får gode 80"-90" uten problemer. Den har ingen problemer med fps. og man trenger ikke å ha det veldig mørkt i rommet. Men det hjelper bra når man skal se film.

 

Til desktop-bruk (OpenOffice, Nero og sånne ting) er den ubrukbar. Man kan nesten ikke lese det som står på skjermen (eller veggen, da... :smile: )

 

Husk å sjekke støynivå og levetid på lampen også!

Lenke til kommentar

Vil bare slenge meg på som enig i at prosjektorer laget for data(tekst osv.) er ganske så forskjellige fra de til film...

 

Til data kreves som sagt høyere oppløsning, imotsettning til film som kan klare seg med 800x600. Uansett så er 700 ANSI i minste laget.. ALT lys må bort! Ville heller lagt på litt og kjøpt noe bedre..

Lenke til kommentar

Det kan ikke være mye lys i rommet, derfor det er en fin hjemmekino projektor. Har det som regel litt mørkt i rommet når man ser film.

 

Problemet her er at du ikke bare må legge på litt for å få det mye bedre. Det koster ganske mye mer... snakk om 10 000,- her.

 

Men, tenk deg godt om før du gjør en slik investering. Se om du får testet en 800x600 projektor med ca. 700 ANSI Lumens noen plass. Da ser du fort om det er bra nok for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...