Gå til innhold

XF86config & kopiering/tastaturknapper(xterm)


LOOM

Anbefalte innlegg

vertrefresh står nå på 75-85, vil ha 1024x768 med 85hz.. men den klarer bare 75.. hvis jeg skriver vertrefresh 85 på kjører den 800x600 oppløsning.. 85hz på 1024x768 funker i win.. hvordan få dette til i linux? (kjører slack)

 

[ Denne Melding var redigert av: FikenPlante på 2002-12-06 13:23 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

uansett, ettersom det funker, å jeg lurer på hvordan man får kopert tekst fra terminalen med å merke det, som i putty, så gidder jeg ikke å starte en ny topic..

 

 

Bruker xterm

 

- hvordan kopiere tekst fra et terminal vindu til et annet? (som i putty) (har vanlig 2 knappers mus - jalla skolemus)

- hvordan skifte språk, slik at de firkantete versjonen av ( funker.. i opera/terminal vinduet.. alt funker i console.. (

 

[ Denne Melding var redigert av: FikenPlante på 2002-12-06 13:21 ]

Lenke til kommentar

Her er det viktig å vite litt om hva skjermen din tåler. Det beste er om du kan klare å finne disse i manualen som burde følge med kjermen. Har du ikke den kan du søke på nettet for å finne spesifikasjoner.

HSync og VSync verdiene du skriver i xf86config er ikke det samme som refresh som er et samlebegrep for horisontal og ertical. Jeg tror jeg har sett en formel for hvordan man finner dette ut, men det er lenge siden. En ganske teknisk howto fra XFree hvis jeg ikke husker feil.

 

Bruk de verdiene som er spesifisert for skjermen din. I min manual står det HSync 30-60 og VSync 50-150. (eller var det omvendt? :smile: ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...